onsdag 9 januari 2013

Ska på Viktigt Möte efter lunch och på kvällen kommer Amanda+Steffo till huvudstaden och vi ska försöka hitta på något tillsammans med Hatten. Alltså om man kunde dö av förväntan inför mysets mys skulle jag ha kilat runt det metfysiska hörnet så att säga.

Ååååhhh... jag är lite avundsjuk på att Amanda och Adam ska starta Kråkan 2.0 i Uppsala. Visst var det en del passiv aggressiva utbrott när vi bodde ihop (läs: hanna fick vredesutbrott när adam köpte ica basic kaffe) men jag saknar ändå känslan att aldrig vara ensam. Även om jag satt och tryckte på mitt rum visste jag att alla de andra små kråkorna fanns i närheten och när de var utflugna fanns alltid ugglegrannarna att terrorisera (eller umgås som andra kallar det).

Visst det är skönt att kunna göra vad jag vill men det jag saknar mest av allt när jag bor i den lilla ettan är att kunna gå ut i ett vardagsrum, hitta till exempel Amanda som stirrar intensivt på något morgonprogram med dålig mottagning så alla människor låter som nåt från en Daft Punk-låt och allvarligt säga: "Hanna, det är robotar på teve."

*paus*

"Och de har lärt sig att grilla."

*blodigt allvar*

"Nu är vi körda."


Inga kommentarer: