onsdag 29 juli 2009

Intermezzo

Varför finns det inte ett nagellack alternativt läppstift som heter Peccable Pineapple!? Vem skulle inte vilja ha naglar alternativt läppar i en troligtvis syndig nyans av ananas?

Redan de gamla grekerna var trötta på uttrycket redan de gamla grekerna. (Ha!)

Tron Legacy... en uppföljer till Tron? Gäsp! Daft Punk ska göra soundtracket? High five!

Häromdagen fick jag ett litet Hej och Välkommen till Uppsala!-brev vilket genast fick mig att, allt enligt ett fullkomligt logiskt flowchart, inse att hela mitt Liv var byggt på en Lögn. Dessutom skulle jag aldrig få ett körkort. Som sagt. Fullkomligt logiskt.

Tror att det svenska ordet för flowchart är flödesschema men... kom igen, flowchart låter mycket bättre än flödesschema. Diskutera med er bordsgranne.

Stack till Stockholm. Inte en vild resa a la Hunter Thompson men precis vad jag behövde. Min Moster bakade Dubbelt Så Goda vilket är kakor som är Dubbelt Så Goda. Faktum var att de nästan var dubbelt så goda som jag kom ihåg dem.

Har fått en suverän dammtrasa av min Moster. Den suger åt sig dammet som en... som en sak som suger åt sig damm. Dammade av mitt rum med den idag. Fantastiskt! Nu känner jag mig så där nöjd som Klaus Kinski nog gjorde efter han hade demolerat ett badrum.

Efterlyses: Vem var det som sa ”utan ångest men med mera alkohol”? Det är en fantastisk mening som jag måste börja använda oftare.

Kinski: All I Need is Love
. Antagligen sant. Övrigt: Bra titel på en autobiografi.

Min autobiografi (baserad på delvis/helt fiktiva händelser) ska heta Vi Äter i Alla Fall Maten eller Sagan om en Ironisk Lax – En Samling Rena Spekulationer

2 kommentarer:

Anna sa...

HAHA! Du är för rolig, harreperre.

Jag vet inte om det var vi som sa det först (i sådana fall var det Hatten eller Amanda tror jag, de är såna dära visa kvinnor), men "utan ångest, med alkohol" var vår slogan under Arvika 08. Det är mycket möjligt att det var nån annan som hann först med att mynta detta uttryck, men jag låter oss gärna ta åt oss äran ändå.

När ska vi ses då? Kram

amanda sa...

haha jag tror det var jag *orka va blygsam* och det var nån fest som påminde om skolkaffeterianhänget, fast utan ångest med alkohol. förövrigt är din blogg SÅ bra. SÅ bra! liksom du skriver bra och seriöst med stor bokstav i början av meningar utan att vara bajsinödig. jag tror du är den enda. haha *håller mig till naivistiska stilen* *är lite sämre* ehe