måndag 16 november 2009

Jag måste bara säga... jag är inte vänsterhänt

Mmmmm... mmmmelodrama! Hade världens mysigaste pseudojulmiddag med Fröken H och Fröken A (Ni vet vilka ni är!) med falafel och julmust men det är inte därför jag är sorgsen. Varför skulle jag bli ledsen av kombinationen goda vänner, falafel och must? Vore jättekonstigt. Jag som älskar must. (Mustensväktare någon? Dra gärna i en klocka ni som kommer ihåg Mustensväktare. Bonuspoäng för dem som kommer ihåg var hon bodde någonstans.)

Men! Jag villar bort mig bland sidospår och trivialiteter. Anledning till att jag är sorgsen är för att igår såg jag även de två första avsnitten av
Riket (Lars von Triers... konstig man) och insåg att eftersom Ernest-Hugo Järegård inte är bland oss längre och att jag därför aldrig kommer att få se honom i Mäster och Margarita (pjäsformat). Känn min sorg.

Har haft en mycket trevlig helg annars. Annika var här i ett par dagar. I fredags var det studiekväll där vi studerade det genuina nationslivet. Vi tittade bland annat närmare på cosmopolitans, gin o tonic och Kalmar (Oroa dig inte, Fröken A, jag kommer att ge denna nation en ny chans fast det var folktomt i fredags!).

På lördag återhämtade vi oss (Oj, vad vi behövde återhämta oss!) med scones, glass och
Firefly. Insåg också att filmen The Princess Bride är perfekt film att äta Ben&Jerry glass till. Som bevis presenterar jag ett urval av dialoger/citat som är bara är... bäst? Bäst i världen är nog frasen jag letar efter.
That day, she was amazed to discover that when he was saying "As you wish", what he meant was, "I love you." And even more amazing was the day she realized she truly loved him back.
Se!?! Det okej att lägga huvudet på sné och bara säga: Awwwwww...
Hello. My name is Inigo Montoya. You killed my father. Prepare to die.
Säg dessa högt för dig själv och känn hur fantastiska denna kombination av ord är. Eller gå och se den här filmen på en gång och läs sedan den redigerade boken.

Övrigt:
Järegård ansåg att som accessoar var slipsen löjlig.
Järegård brukade hjälpa svenska ishockeylandslaget med mental träning... vad innebär det? Misstänker att han helt enkelt visade dem bilder på Barsebäck.

Mamma... tack för att du inte är Stig Helmer. Ville bara få det sagt.

1 kommentar:

Stig Helmer sa...

med PLUTONIUM skall vi tvinga dansken på knä! hah!