söndag 8 november 2009

NaNoWriMo Rapport och Annat

14042 ord - Ingen har dött. Någon måste dö snart.
Annars är jag otroligt nöjd med det här utkastet. Känns som jag har ett par bra idéer och med en planerad handling som går framåt i en bra takt. Kan bli första gången jag bestämmer mig för att verkligen jobba med utkastet efter november.

Hade en mycket trevlig vistelse i Gävle och Västerås. Fick tårta och tiramisu och mina födelsedagspresenter uppskattades av bror och far. Från mormor fick jag knödel vilket gör mig till en lycklig Hanna.
Fick hjälp av mor och far att frakta min bokhylla samt ett par böcker hem till Uppsala och nu börjar mitt rum kännas riktigt hemma. Tyvärr ger det även mig möjligheter att läsa om böcker när jag egentligen borde skriva tal. Häromdagen läste jag om The Big Over Easy av Jasper Fford och insåg återigen hur mycket jag älskar hans stil.

På tal om böcker så har jag beställt ett par efter att ha jobbat en på V-dala. Dessa är:
Pärlor och Patroner av Loka Kanarp
Farlig Midsommar av Tove Jansson
och Mumin: Tove Janssons samlade serier Del 2 av... ja, ni kan gissa.
Ser fram emot att läsa dem när jag egentligen borde göra annat vilket är jämt.

Avslutningsvis... ser inte det här både obekvämt och opraktiskt ut? Hur... hur kan han ens prata så där käckt med alla svärden? Egentligen kan jag inte göra mig lustig över det här eftersom jag börjat se på en anime där den logiska lösningen för att fånga in ett UFO med hjälp av din gigantiska robot är att bygga en gigantisk robothäst som styrs av din hund och som du sedan rider på med din robot och använder ett gigantiskt lasso för att fånga UFO:t medan du skriker: Come on, sweet UFO!

Inga kommentarer: