tisdag 24 november 2009

Hahaha... är inte död längre

Här har ni nu en stoltAmanda and the Knödels vi är som "calzone fast äppelpaj". Vi sysslar med all sorts kultur och har haft knödelkväll igår. Lyckat blev det, folk verkade tycka om knödel vilket är positivt för det är en av mina favoriter. Ni som inte vet vad knödel är, vad ni än gör, googla det inte för det finns bara bilder på denna rätt där det ser äckligt ut. Knödel är inte äckligt. Knödel är fylld med jordgubbar och små barns drömmar... säger vi.

Lyssnade på föreläsning om den retoriska processen från en man som var mycket men framförallt var han en retorik nörd. Han kläckte ur sig saker som: "Haha, er kurs tycks inte ha en partitio!" Och nej, det är inte ens särskilt även om man kan retoriska termer. Men lite skojig var han ändå. Hans exempel på dåliga argument: "Gå inte till Livets Ord, de är alla vampyrer."
Person som sitter bakom mig: Jättedåligt argument. Då vill man ju gå dit.
Jag: Aah... Livets Ord är Twiligth.
(Vi tycker att Vi är jätteroliga resten av föreläsningen.)
Nu kommer jag för all framtid att tänka på Livets Ord som tvålfagra karlar som springer fram till Damer i Nöd och frågar: "Hur mår du? Behöver du hjälp?" och sedan bara sliter de av sig skjortan utan någon godtycklig anledning. *riv-o-slit!* säger det helt enkelt.

Nu tänker jag avsluta med något lustigt och lite pathos som man bör göra enligt de gamla grekerna... ajdå, använde jag just "de gamla grekerna" helt oironiskt? Illa... men i alla fall! Det här är för dig pappa... och i en vis mån Jakob! Titta nu och njut av en tolkning av The Trashmen:

1 kommentar:

amanda (of amanda and the knödels) sa...

hahaha jag har inte riktigt bestämt om jag ska lägga upp videon på fejjan än. men jag tror det. världen måste få höra! ciao bella