måndag 5 september 2011

Hallåhallåhallå!

Låt oss inte glömma HALLÅ! Hallå, va? Hurgåsdethurmåsdet? Va? Kul att höra. Hurra! Får jag vara så våghalsig och förslå att vi... ska hurra ännu en gång? För all del, kamrat, hurra på. Då säger vi så. Hurra!

Som ni kanske förstår är er ädla hjältinna ej längre en liten säck med snörvel och tycka synd om sig själv längre. ÅH NEJ. Hon fann bot. Åh det gjorde hon, er ädla hjältinna. Hon fann bot.

... OCH VILKET BOT SEN!

Gin, tonic samt ett storslaget hålligång i Kulturkollektivet Kråkan. Stirred not shaken, så att säga. Häll upp i vackert glas och dekorera med valfri hatt och drick tillsammans med gott sällskap.

Njut.

Och njöt, det gjorde er ädla hjältinna.

Nu är jag tillbaka i Huvudstaden. Dock blir det ingen chacha framför spegeln ikväll. För trots att jag är som moloken katt ett par dar efter varje omställning i mitt liv har jag nu gått ur den fasen och gått i fas två av operation "Praktik i Stockholm? Bra grejor, va". Fas två är en bra fas. Det känner jag på mig.

En annan anledning till att det inte blir någon chacha framför spegeln är för att imorgon ska jag besöka lilla mormor och antagligen bli utfodrad med polska delikatesser. Det kan vi hurra för. Hurra!

Och den sista men kanske viktigaste anledning till att spegelchachan uteblir ikväll: Spegel-Passion har börjar skrämma mig.

... hon har kalkylerande ögon. Till och med depraverade ögon om det nu är ordet jag söker.

Inga kommentarer: