lördag 28 januari 2012

Den eviga frågan... "Vad ska jag ha på mig ikväll?" följt av dramatisk entré i förrådet/garderoben, "Jag har inget att ha på mig ikväll!"

Redan de gamla grekerna: Alla mina chitoner är sååååå 500 f.kr!
Och deras vänner: Men ska du inte ta den joniska chitonen?
- Neeeeej! Jag vill faktiskt ha den doriska chitonen.
- Ta den då. Den är jättefin. Zeus själv skulle förvandla sig till ett mufflonfår vid åsynen av dig i din doriska chiton i ett tappert försök att förföra dig.
- Meeeeeeen... jag är så trött på min doriska chiton.
- Ta den joniska då.
- Neeeej...
- Åh jag önskar att vi bara kunde bli invaderade av romare, makedoner eller ottomaner... allt för att slippa den här konversationen om och om igen!
- .... varför skulle möblemang invadera oss?
- Ursäkta?
- Menar du inte... ba-boom-tisch?
- Va... vänta lite... du har faktiskt blivit fråntagen dina trumvirvelsprivilegium!"
- Du kan inte stoppa humor! Viva la revolution! Olé! Olé! Gå och dra nåt gammalt och som luktar vagt av ost över dig, va! Fascist!
- Ursäkta, vi är fakiskt en demokrati!

Följt av något i stil med: "Och nu, kära barn, har vi lärt oss att demokrati och modeproblem uppstod i det antika Athen."

Aaaaahhhhh!

Jag ääääälskar att lära mig nya saker.

Inga kommentarer: