fredag 8 juni 2012

Saker jag ska göra idag:

- Köpa flyttkartonger.

- Skriva minst en sida dialoger och träna på att skriva exposition på ett sätt som inte känns som att jag kör ner en massa information i läsarens hals. Det uppskattas aldrig.

- Komma på vad jag ska äta och dricka idag.

- Hålla utkik efter den där spindeln. Imorse satt den i vasken. Jag funderade på att hälla ut kaffesump över den men jag vågade inte. Den har en kall och kalkylerande blick gånger åtta.

Saker som inte får hända idag:

Jag: Har ni såna här... öm... du vet? Man sätter fast saker med det?
Biträde: ???
Jag: Man använder det när man ska åka bil med skidor... eller när man kidnappar någon.
Biträde: o_o
Jag: SPÄNNREMAR HETTERE!
Biträde: Äh, ja det har vi...
Jag: Nämen, hallå! Extrapris på silvertejp! Den tar jag också.
Biträde: : (

Eller:

Jag: *räcker över leg och kort*
Kassör: Hanna Persson alltså...
Jag: JA DET ÄR MITT NAMN VARFÖR SKULLA JAG LJUGA OM DET!?!?
Kassör: Jag menade inte -
Jag: Försöker du antyda att jag inte är en människa, usla däggdjur? Ha! Jag är lika mänsklig som vem som helst. Jag intar min dagliga dos av H2O och jag drömmer att en dag köpa ett hus med röda knutar, vitt stakett och lägga mina ägg i en volvo! Jag är lika mycket människa som han där i hörnet!
Kassör: ... det är en fikus.
Jag: Bespara mig dina homofobiska kommentarer, unga dam! *ba-bom-tsch!*
Kassör: ...
Jag: JAG ÄR INTE EN UTOMJORDING!
Kassör: Vet du vad? Vem bryr sig? Det är inte som jag får betalt för att bry mig.
Jag: ÅNEJ HON MISSTÄNKER NÅGOT! Avbryt uppdraget, jag upprepar, avbryt uppdraget! FÖRSÖK INTE STOPPA MIG! JAG HAR EN GISSLAN!
Kassör: Du har en fikus menar du.
Jag: Vet du vad, ditt folk kommer välkomna oss som era härskare eftersom de första som kommer att bli slavar i vår äggkammare är intoleranta typer som du! Fy på dig, fyyyy säger jag! Jag är visserligen en hänsynslös varelse som planerar att subjugera hela mänskligheten men jag dömer åtminstone ingen utifrån ovidkommande faktorer. Jag hatar er alla, äckliga däggdjur.
Kassör: Men jag -
Jag: Fy på dig! Usch. Jag menar... usch!
Kassör: Kan du inte bara ta din fiiiiiiii... din fina krukväxtgisslan och gå?

Det finns inget värre än när ens identitet röjs och man måste bryta upp från sin hemliga bas och börja försöka ta över världen från en annan del av denna usla lilla jordboll. Eller hur? Hahahaha...

PS. Jag är inte en utomjording. DS.

PS2. På riktigt. DS.

PS3. Det vore osannolikt om jag var en utomjordin. Hahahaaha... DS.

Inga kommentarer: