fredag 8 juni 2012

Ni vet när man hittar en burk i kylskåpet med något som inte luktar äckligt men inte heller luktar gott och man tänker: "Kan jag fortfarande äta det här?"

När ni befinner er i den situationen vill jag att ni ska tänka på min gammelfarbrors kusin Ragnar.

Han åt en gång en burk skagenröra efter bäst före datum.

Nästa dag var han död.

I'm just sayin'.

Kanske var det för att han var 97 år gammal.

Kanske var det för att han alltid flörtade med Döden.

Kanske var det för att blev påkörd av en långtradare.

Vi kommer aldrig få veta varför Ragnar rycktes ifrån oss.

Men jag tror inte att skagenröran hjälpte.

Det är vad jag tror.

Fast jag är ingen expert.

Faktum är att jag inte ens vet om jag verkligen hade en gammelfarbrors kusin som hette Ragnar. Det börjar börjar bli svårt att komma ihåg vad som är verkligt och vad som inte är det.

Okej. Det har alltid varit svårt att skilja fantasi och verklighet åt men jag tror inte att den där guacamolen efter bäst före datum som jag åt till lunch hjälpte.

Jag är inte ens säker på om det verkligen var guacamole.

Inga kommentarer: