söndag 15 juli 2012

Inte så mycket mellan två jobb som jag är arbetslös kan man säga

Därför har jag börjat förberedda mig på att gå på arbetsintervjuer. Det finns så många frågor som man måste vara beredd på. För att vara redo på alla frågor, från "vilken är din favoritfrukt", "om du kunde vara en ett släkte av lemurer, vilken släkte skulle du vara då?" till "när anser du att 30 Rock jumped the shark?" har jag skrivit ner alla svåra frågor och funderat ut bra svar. Då kan jag träna innan intervjun och när det väl är skarpt läge kommer de passande svaren rinna ur mig lika lätt som ärtsoppa i Excorsisten (ok bläh)

Ex. 1
Fråga: Vad är din starka sida?
Svar: Att jag är ett geni. *sammanbitet* Men det är också min förbannelse. *djupt lidande men... stark, liksom jag lider men jag är en fighter, en go getter så att säga*

Ex. 2
Fråga: Har du någon svaghet?
Svar: Ibland köper jag skor som är ett nummer för små. Dock har jag tack vare detta utvecklat en hög smärttröskel.
(ser ni vad jag gjorde där? vände en svaghet till en styrka)

Ex. 3
Fråga: Om du kunde vara en undergrupp av lemurer, vilken undergrupp skulle du vara då?
Svar: Fingerdjuret, också känt som aye-aye. Låt mig visa en bild.
Följdfråga: AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH! TABORTDENTABORTDENTABORTDEN!!!

Ex. 4
Fråga: Var ser du dig själv om fem år?
Svar: Som den obestridda ledaren av jorden då jag förslavat hela mänskligheten och införlivat planeten i det fruktansvärda H'flaxiska imperiet.
Följdfråga: ... va?
Svar: Vi behöver ert mänskliga kött för att ha någonstans att lägga våra ägg.
Följdfråga#2: Errrr...
Svar: JAG ÄR INTE EN UTOMJORDING!
Fråga: Det är det enda vi begär, välkommen ombord!
Svar: Hurra! Ett jobb! Fas ett av operation förgörelsen samt förslavandet av mänskligheten avklarad. Anteckning: Kom på ett bättre namn för operation förgörelsen samt förslavandet av mänskligheten. Något catchy.
Fråga: Ursäkta, sa du nåt?
Svar: Va? Nej, nej, nej...
Fråga: ...
Svar: De idiotiska däggdjuren anar inget. Inled fas två i operation förgörelsen samt förslavandet av mänskligheten; skratta ondskefullt: HAHAHAHAHAHA!
Fråga: Jag gillar henne, munter tjej.

Jag har det här som i en liten ask.

...

Ok, kanske en medelstor ask.

Inga kommentarer: