måndag 20 maj 2013

Jag gråter inte för att jag är ledsen jag gråter för att världen är som den är men mest gråter jag för att jag har damm i ögat

Aaahhh... städdag i föreningen förra veckan. Kul för hela familjen. På vårstädningen tog jag på mig att tillsammans med en annan kvinna sopa hela gården. Ett slags evighetsgöra som på något sätt faktiskt blev klart tillslut.

Lyckades dock få damm i ögonen som låg kvar under natten och när jag vaknade var mitt ena öga svullet och rann. RANN SOM PIGG JÄVLA FJÄLLBÄCK!

Och alla frågade mig, när jag blinkade som en nykläckt kyckling mot solen medan min blick blev dimmigare och mina kinder allt blötare...

"Är du allergisk mot pollen?"

"Neeej!" väste jag, "Jag är inte allergisk. Jag har aldrig varit allergisk. Jag kommer aldrig bli allergisk. DET ÄR FÖR ATT JAG ÄR BÄTTRE ÄN ALLA ANDRA!!!" väser/kacklar.



Ringde för att beklaga mig till min far som blev lite orolig att det var den där konstiga ögonattacken jag fick för två år sen när jag inte kunde se på ett par dagar.

"Ugh... " stönar jag, "Alltså, om jag måste välj mellan att få en mystisk ögoninfektion igen eller pollenallergi väljer jag hellre pollenallergi."

"Nej, det vill du inte," svarade min pappa förnuftigt, "Då kommer du ha jobbigt resten av livet medan en infektion går över."

Irriterad över hur förnuftig han var vrålade jag: "JAHA!!?!? Men man kan bli blind av en ögoninfektion! Det var det jag menade! Om jag var tvungen att välja mellan att vara blind och pollenallergisk skulle jag välja pollenallergi!!"
"Det sa du inte alls."
"DU ÄR INTE MIN RIKTIGA PAPPA!" *slänger på luren*

Min far stirrar trött på luren han har i handen, "Jag borde ha låtit den där vargflocken uppfostrat henne," suckar han.

Och medan han fortfarande är osäker på om han gjorde fel när han avböjde när den där vargflocken kom till vår dörr när jag föddes för att erbjuda sig att uppfostra mig... då är den där vargflocken oändligt tacksamma att han avböjde.

"Dodged a bullet, eller hur gubbar och gummor?" *dunkar varandra på ryggen med sina trötta små vargtassar de har nog med problem*

Inga kommentarer: