onsdag 25 juni 2014

Goda nyheter, dåliga nyheter... alla nyheter innebär förändring vilket leder till A) Kallsvett, B)Fosterställning, och slutligen C)Förbanna den grymma guden som en gång slet dig ur den varma livmodern. Så vilken kategori av nyhet är irrelevant. Vi är alla slavar för ödets nyck osv, osv.

Inledande bild. För att skapa rätt stämning.
Fick en påse med Krówka, ungefär polsk fudge som smakar lite som mjölkchoklad? De är också vad jag vill kalla "polska lyckokakor", för det står alltid något uppmuntrande eller tänkvärt på pappret när man vecklar upp den lilla godbiten.

Till exempel...

Så instruktivt!

Äh... nu är min polska lite ringrostig men jag tror det betyder... låt se...

Så dynamiskt!
















Hmm... ja?


Som om du satt bredvid o snegla över min axel!

Tänkvärt!
Jaha! "Du är inte ensam"! Då översatte jag rätt. Min polska är kanske inte så ringrostig som jag tror.






... vänta?


Vänta!



ÄNTLIGEN! VILKEN LÄTTNAD!

Man ser att jag är lättad pga
1) Tagit av mig glasögonen fast jag inte kan se utan dem
2) Pustar ut. Passande ljudeffekt: Phew!
3) Torkar bort svetten i pannan från när jag lyfte mobilen.


Då vet jag att jag inte är knäpp. Då var det inte inbillning att någon (vågar vi säga något?) viskar "Du är inte perfekt" i mitt öra varje kväll precis innan jag somnar. Skönt att veta att man inte är knäpp. Att det faktiskt finns något i min lägenhet som bara kommer fram de få timmarna det blir mörkt. Att något finns här, gömt men betraktar mig och allt jag säger och gör och all smärta jag känner och allt som jag ÄR och KOMMER ATT BLI dömer den som bristfälligt och vad vet jag snart kanske domen faller och ett straff ska mätas ut och den natten närmar sig men jag är i alla fall inte knäpp.

Fast ni vet... tillräckligt knäpp för att tolka meddelande på godispapper som orakelsanningar.

En balanserad och hälsosam personlighet helt enkelt.


1 kommentar:

Jossan sa...

åh, älskar bildspelet! Bra att du är tillbaka här :)