tisdag 13 oktober 2009

"Under vattnet kan man inte skratta"*

(* New And Improved! Trots att det här bara är ett trist litet "komma igång igen" skriveri tänkte jag ändå fixa till och lägga till lite små saker som jag i all hast missade. En ny länk till exempel som jag verkligen måste insistera på att ni ägnar lite tid åt. Det förklarar varför jag inte förstår mig på Sara Lidman bland annat.)


Rrrrr… det var länge sedan jag skrev här… vad borde man skriva nu? Kanske ett kort Detta Har Hänt I Föregående Avsnitt i Serien som är Mitt Liv:


Är provocerande nöjd med mitt liv just nu tack vare upprepade bruncher med nära och kära där amerikanska blåbärspannkakor med nutella serveras. Brunch tillsammans med vänner skapar lyckliga individer.


En hund sprang förbi fönstret och släpade efter sig ett litet barn som desperat höll fast sig i kopplet: ”Det var som youtube fast på riktigt!”


Vi skriver haiku med fisktema i skrivarklubben Rondellen samt korta texter med en gemensam titel: ”Den Utopiske Mannen – Alfons” och ”Den Utopiska Kvinnan – Gudrun”. Då skapades allt från en femtiotalshemmafru till Caspar David Friedrich-visioner. Mina utopiska människor blev dock något av naturromantiska psykopater som åt rå fisk…


Är så trött på patriarkatet… ni vet, så där trött som man blir ibland.


Jag förstår mig inte på Sara Lidman. Se o lär go' vänner:

http://kulturarbete.blogspot.com/2009/07/sara-lidmans-120-sista-dagar.html (Detta är dessutom Kalle Linds blogg. Ni vet, den där mannen med ett skägg från "Hej Domstol!" Så alla som gillade det programmets inslag om "Knutna Nävar" borde uppskatta denna här bloggen.)


http://www.harkavagrant.com/ Gå och läs hennes grejor! Allt hon skriver, tänker och gör är från och med nu min lag… vet inte riktigt vad det kommer att betyda.


Åh Ash… never change. Evil Dead 2: Dead by Dawn nya favoritrullen för en lugn hemmakväll: http://www.youtube.com/watch?v=Qr4PcOQYFAw&feature=player_embedded#

Inga kommentarer: