torsdag 29 oktober 2009

Palme, Zombies och Stupid Sexy Stephen

Var och såg Zombieland igår och jag insåg en sak som jag borde insett tidigare: Woody Harrelson är gjord av Crazy Awesome. Han andas Crazy Awesome och allt han gör är Crazy Awesome.
Jag alltid tyckt att hans roll som den psykopatiske Sergeant Schumann i Wag the Dog var bra men han var aldrig lika Crazy Awesome som Tallahassee i Zombieland. För alla som inte är lika beroende av sidan TvTropes så är här en länk som förklarar hela konceptet Crazy Awesome.

Idag ska jag hålla tal inför min basgrupp. Visserligen är det endast som övning och förbereddelse inför måndag då jag även ska bedömas av en lärare men jag är fortfarande nervös. De senaste två dagarna har jag skrämt mina korridorskamrater genom att gå runt och mumla mitt tal för mig själv hela tiden. Känner att jag börjar odla fram en roll som "den underlige" i vår korridor eftersom jag redan innan skrämde en av dem när jag lagade omelett kl fyra på morgonen.
Granne: *kommer in för att hämta ett glass vatten* Öööhh... hej?
Jag: *står och gör omelett, ser kanske lite manisk ut* Ömm... jag gör en omelett!
Granne: Ooooookej. *fyller sitt glas med vatten* Äh... godnatt. *går*

Till mitt försvar så sköter jag mig faktiskt när det är min städvecka tillskillnad från vissa andra. Med vissa andra menar jag de båda männen i min korridor. Vad är det med dem egentligen? Vill de vara stereotyper? Män som inte kan sköta några former av hushållssysslor är såååå yesterday's news. Det är rentutav sååååå Röda Rummet av Strindberg. Alltså boken där Arvid Falk försöker skriva men kan inte ens koka ett ägg utan hjälp.

Ikväll ska jag se Palme - Ett Drömspel en pjäs som utspelar sig på en tennisplan och handlar om Palme som retoriker. Ska bli intressant och jag hoppas på något som inte är tendensiöst. Ska också hem till Gävle ikväll för att fira min bror och fars födelsedag. Förhoppningsvis kommer min present nöja min far så pass att han skjutsar mig till IKEA i helgen.

Övrigt:
Minns ni det där avsnittet i The Simpsons när familjen är ute och åker skidor? Homer träffar på Flanders i backen som har på sig någon otroligt skintight skidoverall och fäller kommentaren: "It feels like I'm very nothing at all!" och vickar på rumpan. Senare i avsnittet när Homer försöker komma ihåg vad skidläraren sa är det enda han ser framför sig Flanders vickande rumpa. Cue repliken "Stupid, sexy Flanders!"

Hur som helst, det är ungefär den reaktionen jag har när jag ser Stephen Colbert. Ja, jag inser att det är något allvarligt fel på mig men vad ska man göra åt det?

Inga kommentarer: