onsdag 5 januari 2011

Ni vet den där förvirrande känslan som uppstår då man upptäcker att man under dagen skrivit "UNDVIK EXPOSITION" på sin arm med stora bokstäver och kanske ett enstaka utropstecken?

Det är så jag känner just nu. Det är oändligt vackert men lite skrämmande fast på ett bra sätt.

En annan fin känsla är den som uppstår efter ett lyckats myshäng där man har möllat i sig julgodis och skrattat så mycket att halva ansiktet svullnat upp. OBS. Sant. Men det kan vara pga visdomstanden jag drog i måndags.
Finaste, finaste myshänget förutom en kort stund då gänget vägrade sluta tjata om den uuuuuuuuuuuuuuuuuunderbara dagen i Sundsvall eller whatever och om hur fint det var när de drack kaffe på en trappa. Jag var inte med vill jag påpeka. Jobbade. Hm? Nej, jag är inte avundsjuk och sörjer ej förlorade sommardagar.

Har också druckit kaffe samtidigt som jag satt på en trappa.

Och det var fantastiskt.

Så ha! Hahahaha!

Men på tal om min visdomstand som ej längre är med mig. Hade den bästa tandläkaren. Den. Bästa.
Hon: *tittar en millisekund i min mun* Den måste ut.
Jag: *gråtfärdig* Måste den?
Hon: Nej.
Jag: Nej?
Hon: Du kan ha den kvar och ha ont eller så tar jag ut den nu. På en gång. Det är dina alternativ.
Och när man uttrycker det så blev valet inte så svårt. Dessutom påminde hon mig att andas med magen. Och att sänka axlarna.

PS. Ang. förra inlägget. Jag vet inte riktigt vad som hände där på morgonen. Uppenbarligen tänker man inte riktigt klart mellan kl 4-7. Man tänker sjuka, sjuka saker och har orimliga reaktioner men vi vet ju alla vems fel det här är. Mm-hm.

PS2. Min katt låter fel. Hon låter inte som en katt. Hon låter som en blöt trasa som gnuggas mot en fönsterruta. Är det normalt? // Orolig Tjej

PS3. Idag: Doktor kommer ut från sitt rum och ropar roat men också lite argt: "Vem är det som har lagt använda barnbyxor på mitt rum!?!"
Han fick aldrig något svar eller så hörde jag aldrig svaret vilket är synd för det finns så många frågor i den där enda enkla frågan.
Vem var det la de använda barnbyxorna på hans rum?
Varför gjorde han/hon detta?
Vems barnbyxa var det? Finns det ett stackars byxlöst barn där ute i världen nu?
På vilket sätt var de använda?

Det är saker som kommer hålla mig vaken om natten. Förutom sjuka, sjuka Super Mario-världen. DET ÄR FÖR KONSTIGT!

Jag vet att jag inte är den första som har påpekat detta men det är för konstigt och jag kan inte släppa det.

Inga kommentarer: