söndag 2 januari 2011

Skrivet 4:48.

Vi lever kanske inte i en utopi; men kan man inte kräva att tågen går i tid?

Speciellt om det är meningen att de ska gå 4:33.

När vi anlände till stationen visade det sig att Saras tåg var försenat till 6:25. Va? När blev detta okej. Tidigare har jag benådats från "tågkaoset" men nu... men nu...

På väg mot bilen för att åka hem igen:
Jag: Det här är orimligt! Och allt de pratar om är att bygga ut... bygga ut!?! Hur kan mna bygga ut tågnätet när det man har inte ens fungerar? Och miljöpartiet sen! Allt de vill göra är... är... superljudtåg!

I bilen, på väg hem igen:
Jag: Vet ni, på nåt sätt, jag vet inte hur... så är det här miljöpartiets fel.
Sara: Mmm. Det verkar troligt när det inte direkt haft makten över tågnätet de senaste åren-
Jag: Jag sa ju det! Jag vet inte hur MEN DET ÄR DERAS FEL!
Sara: *försiktigt* För att de har hand om... miljö och väder? Du vet att det finns fler partiet med en miljöpolitik.
Jag: Ja... men, nej! Det är för att de hatar IKEA. Vet ni vems fel det är när det är dåligt utbud på IKEA!?! MILJÖPARTIETS! För att tågen... och IKEA... tåg... *tystnar för att jag faktiskt inte kommer på ett samband mellan dessa ting* SEN DET HÄR MED SPRÅKRÖR! Ååååh, nej. Vi har inga partiledare som andra partier, vi har språåååååååååååååååkrööööööööööör. Det är bara ett pk-ord för ledare. Jag ska skriv ett brev till miljöpartiet och... och KLAGA!
Pappa: Då sätter de nog upp det och ramar in det för att det är så knäppt.
Jag: Eller så sätter de upp det i fika rummet FÖR ATT JAG ÄR DOM PÅ SPÅRET!

Det här är orimligt.

Min reaktion alltså. Den är orimligt.

För det är faktiskt mest synd om Sara som inte får sova på tåget förrän 6:20.

Eller kanske mest synd är det om tågpersonalen som kommer försöka återuppväcka Sara när de ska kolla biljetten. Det har ingen aning om vilken Best de kommer försöka väcka.
Konduktör: Hm. Undra vem det är som mässar olycksbådande på latin vid den här tiden? Ja, ja... strunt i det. Nu måste väcka den här slashasen.

Följt av: Olycksbådande skanderande på latin stegras.

Inga kommentarer: