onsdag 26 januari 2011

Grif: He penetrated the defensive protocol that me and Private Donut established.
Simmons: Defence protocol? You asked me what the password was.
Grif: And you knew it.
Simmons: I guessed it. By the way, the password was 'password.'
Grif: It's so obvious, it's impossible to guess!
Sarge: Diabolical.


Känner att jag halkar efter med bloggandet. Roliga saker som kan berättas:

Har varit utklädd till Lisbeth Salander. Ni vet hon som är så bra på det här med att hacka att hon kan hacka med en mac. Min catchphrase var "det ska du skita i!".
Med på festen var även Frida Kalho (awesome!), Black Swan från filmen med samma namn (alltså... öh Black Swan som är tamigtusan det läskigaste jag sett på länge och den senaste orsaken till att jag har liiiiite svårt att släcka lampan på natten), Micheal Cera, Marie Antoinette, Carrie Bradshaw, Liza Minelli a la Cabaret samt Bubblan, Buttran och Blomman dock ingen Mojo Jojo.

Innan festen förvandlades vi till Kaoskollektivet Kråkan (okej, det var mest jag... sa hon som om någon skulle bli förvånad) men vi lyckades på cikrus två timmar framstälal (genom magi... kanske?) spenatpaj, potatisgratäng, ostsnittar, cheesecake, kladdkaka, bål och hinna byta om.

Det var fantastiskt.

Vi lekte även charader på kalaset. Jag är faktiskt riktigt bra på charader. Min taktik är att skrika ut så mycket som möjligt till jag träffar rätt.

Men på tal om Lisbeth Salander... att hacka är jättelätt.
Det har jag sett på teve och det är förresten en av min hatklyschor. Alla dessa dåliga lösenord som hjälten och hjältinnan alltid kan gissa sig fram till.

Exempel: I ett avsnitt av Avengers: Earth's Mightiest Heroes (är besviken för den är inte lika bra som The Spectacular Spider-man men Hawkeye och Hulken har blivit polare och Captain America har ångest eftersom ALLA HAN KÄNNER OCH ÄLSKAR ÄR DÖÖÖÖÖÖDA! förutom Baron Zemo men Zemo hatar honom såatteh... en helt ok serie alltså) så ska Hawkeye knäcka koden till superduperduktiga spionen Black Widows dator... filer... typ.
Först testar han hoppfullt sitt eget namn. Kul skämt.
Sedan testar han "spider", "sting", "venom", "web", "hourglass" och tillslut testar han "red room" vilket är namnet på den KBG-skola Black Widow fick lära sig allt hon kan (vett å etikett antar jag) Uppenbarligen är namn på KBG-skolor allmän kunskap i Marvel-universumet...

Vaaaaaaaarför (plågad röst) är alla idioter när det gäller att välja lösenord? Visserligen är jag tjejen som ett tag hade samma lösenord till allt men sen så är jag inte en superduperduktig spion. Det är overkligt, lika overkligt som drakar, att Black Widow skulle ha ett lösenord som vem som helst kan gissa sig till.

Om jag var Black Widow så skulle jag välja........... "kattbuffé"... ingen skulle kunna gissa sig fram till det. För att det är ett sjukt obehagligt ord. Kattbuffé. Usch.

För att ta oss ur den här obehagliga stämningen så får ni här en bild på en gullig men världsvan hundvalp:

Inga kommentarer: