söndag 5 januari 2014

Det är aldrig mitt fel... eller som Cicero en gång sa: "O mores o tempura!" - O tider, o dessa friterade japanska rätter som serveras med dipsås

En sak folk gärna gör är att rätta mig. Men va, tänker ni säkert nu och ser djupt chockade ut, vet inte dessa människor om att du är ett geni? Kära läsare, jag frågar mig själv det här varje dag.

Trots mitt obestridliga genialiska sinne försöker folk rätta mig. "Hanna," säger de och ser lite trötta ut, "Kanelknäcke är inte en acceptabel middag" eller så ser de lite plågade ut och säger: "Hanna, jag vet faktiskt inte om det där kan kallas att dansa."
Men va, tänker ni säkert igen och ser mer chockade ut än någonsin, vet inte dessa människor att dina höfter inte ljuger? Kära läsare, jag tackar er för er tilltro men om sanningen ska fram har mina höfter en gång påstått att Titantic förliste på grund av utomjordingarna som fraktades på fartyget. Såatteh!

Jag vet inte var de får allt ifrån. Höfter, va? Man kan leva med dem och i vissa fall utan dem men man kan inte lita på att de inte börjar häva ur sig konspirationsteorier vid opassande tillfällen. Am I right or am I right, va?

Hur som haver, poängen jag vill komma fram till är att jag:

1. Kan dansa. Kan dansa mycket väl.

2. Även genier kan ha fel. Men va, tänker ni säkert nu och jag ber er att inte göra det. Hitta nåt nytt att bli djupt chockade över.

3. Till exempel kan ni bli chockad när jag nu avslöjar att Titanic antagligen inte sjönk på grund av utomjordingarna som fraktades på fartyget.

4. Antagligen.

5. Men det här är inget jag vet säkert.

6. Bara... ni vet... spekulerar.

7. Men den poäng jag verkligen vill komma fram till är...

8. Kan ni någonsin förlåta mig?

9. Igår drack jag två fyror tequila och sen...

10. Åh gud... jag kan knappt skriva ner det som hände jag... jag...

11. "BÖCKER EXISTERAR INTE FÖRRÄN DE BLIR LÄSTA INNAN DESS EXISTERAR INTE LITTERATUR!"

12. Okej? OKEJ? Det var ord jag valde att skapa en mening av och nu... jag vill skylla på tequilan men...

13. Den där pretentiösa människan har alltid funnits där, vi kan inte skylla på spriten. Den gav bara min pretentiösa personlighet nyckeln till ytterdörren och är det här en metafor så vet jag inte var den ska sluta.

14. Jag vill bara erkänna att jag faktiskt sa... sa allt det där och jag är hemskt ledsen.

15. Kan ni någonsin förlåta mig?

16. Och förlåt mig för att jag skrev allt det här i en lista.

17. Det är inte alls så här man använder en lista.

Inga kommentarer: