onsdag 29 december 2010

Okej, någon där ute tycker synd om mig och vill att jag ska ha roligt. Lite roligt får man. Det måste man få.

Idag när jag var helt säker på att jag inom ett par sekunder skulle implodera av uttråkning kommer två ovanligt pigga patienter förbi. En var en tant med rullator och den andra hade ingen rullator.
Tant#1: Kom så tittar vi på vädret.
Tant#2: Men det har jag redan sett!
Tant#1: Inte från det stora fönstret.
*Tant#2 erkänner, att nej det har hon inte. De vandrar förbi mig och bort mot det stora fönstret. Jag tittar upp.*
Tant#2: *till mig* Vi är ute och motionerar lite.
Jag: Det låter trevligt.
Tant#1: Och så är vi på äventyr!
Jag: Också trevligt.
*Senare hör jag jag hur en sjuksköterska säger: "Jaså, är det här ni är?" och en av tanterna svarar lika glatt: "Vi motionerar och är på äventyr."*

Senare samma dag smyger en tunn, liten gubbe förbi luckan, går fram till dörren som leder bort från avdelning, stannar upp, sneglar pillemariskt på mig och säger: "Jag är på rymmen så jag ska ut gå en sväng. Hej, hej!"
Jag hade lust att be honom ta mig med som gisslan. Jag hade varit en bra gisslan. Ingen är så fenomenal som jag när det gäller att ligga på golvet i fosterställning.

Vänta...

Tänk om han verkligen var på rymmen?

Annars försökte jag roa mig själv med att komma på bra namn på nagellack och/eller läppstift frö att inte dö av leda. Inspiration hämtade jag från mitt nya, blåa nagellack med det... öh... passande namnet Spending Cash With Carl.

Här är mina förslag:
- Put On A Bus: Alarmerande röd.
- Scully! I'm in a box!: Mystiskt grå.
- Kreativ Fas: En färg som bäst kan beskrivas som EN JÄVLA REGNBÅGE ÖVER HIMLAVALVET!!!!! (notera antalet utropstecken... vad är det för fel på mig?)
- Put On A Bus With Creepy Steve: En rödorange färg som påminner som ljusen i trafiktunnlar eller ljusen från en plogbil kl halv åtta på morgonen.

3 kommentarer:

anniz sa...

put on a bus with creepy steve-färgen är en av mina favoritfärger ju va. hoppas den finns.

amandine (potatissorten alltsa) sa...

vad sags om spadbarnet gerhard hoberstorfer - en skar nyans

Hanna Passion sa...

Det låter definitivt som en färg som kan ingå i min kollektion. Nu måste jag bara komma på vad för sorts färger Baby Sidenstjärt, Lindormen och Mr Mammal är så är saken biff!