onsdag 20 juli 2011

The Bottle Episode

Det obligatoriska budgetavsnittet för att den rafflande säsongsfinalen ska blir riktigt... rafflig.

Avsnittet: "Den där när Passion sitter i telefonkö (för budgetens skull)"
- Baserad på en Verklighet. Säger vi.

Telefon: *ton*
Jag: …
Telefon: *ton*
Jag: …
Telefon: *musik*
Jag: Är det… är det där hissmusik? *blir nervös (call back!)* Varför hissmusik i en-
Telefon: Tryck *#X23 för att Ta Redan På Den Där Enkla Saken Du Ville Ta Reda På.
Jag: Va? Vänta? Jag missade vad jag skulle trycka på. Hissmusik i en telefon distraherade mig. Okej, vi tar väl om menyn.
Telefon: Hallå. Välkommen Till Det Hjälpsamma Service Centret. Vi lever för att göra allt så svårt som möjligt för dig.
Jag: Va?
Telefon: Sa jag svårt? Jag menade lätt. Som en plätt. Hahahaha. Lite robothumor för att göra din dag mer lättsam.
Jag: Okej, okej… kan vi skynda på lite?
Telefon: Foooooor eeeeeenglish. Pressssss 2.
Jag: (suuuuuuuuuuuuuuuck)
Telefon: För att tala med en handledare, vänta till du hör tonen.
Jag: Tack, jag vet hur man gör när man ringer och pratar i en telefon.
Telefon: När du fått hjälp, lägg då på luren…
Jag: Nähä? Tack, tack!
Telefon: … eller tryck # för att höra valmenyn igen. Ah? Visste inte att jag tänkte säga det, va. Lyssna lite innan du är sarkastisk. HRM! För automatisk röstfax tryck-
Jag: Röstfax? Automatisk?
Telefon: För sökarnummer-
Jag: Vad är det här? 1995? (yes där satt den!)
Telefon: För att lämna ett uppringningsnummer-
Jag: Allt jag vill är att tala med en människa.
Telefon: *ton*
Jag: ÄNTLIGEN!
Telefonist: Hej, hur kan jag-
Telefon: *blop!*
Jag: Va?
Telefon: *blop!*
Jag: Ha-hallå? Telefonisten? Hallå!?!
Telefon: *blop!*
Jag: Blop? Blop?! BLOP!?! *djupt andetag* Jag. Hatar. Dig. *slår om numret.*
Telefon: Du är nu först i kön. För att gå ur kön tryck #2.
Jag: Gå ur? Gå ur? DU kan gå ur kön.
Telefon: För att stanna kvar i kön tryck… femton.
Jag: Sa du fem och sen ton? Eller sa du femton? DET FINNS INGET FEMTON!
Telefon: Por esperanto, gazetaro stelo.
Jag: Nngngng. Jag ska mörda dig. Jag ska-
Telefonist: Hallå, hur kan jag hjälpa dig?
Jag: - Mööööööööjjjjjjoooo, det är en Enkel Sak jag vill Ta Reda På.
Telefonist: En Enkel Sak? Kan tyvärr inte hjälpa dig. Du måste ringa ett annat nummer.
Jag: Va?
Telefonist: Ha en bra dag!
Jag: Nej. Du kan ha en bra dag. (yes där satt den) *lägger på och går vidare med mitt liv, status quo infinner sig*

Inga kommentarer: