tisdag 12 juli 2011

dramarmamamdmrmdmamaamdmd

Det finns en del som säger att jag är hrm... överdrivet dramatisk och jag kan ju erkänna så kan vara fallet. Börjar misstänka att det enda som kommer att finnas kvar i mitt skrumpna hjärta när väl domedagsprofeterna börjar banka på porten är ett ilsket: Ja, ja, världen går under och vår civilisation står i lågor. Man har väl ögon att se med, va. Men vad jag undrar är var tusan min gratis macka är?
Domedagsprofet: Gratis macka?
Jag: Ja, gratis macka. Som plåster på såren. Fast en macka och istället för att sätta det på sår, ja du vet vad man gör med en macka.
Domedagsprofet: Äh...
Jag: *hjälpsamt* Man äter-
Domedagsprofet: Jag vet vad man gör med en macka! *harklar sig* Arma människa, överge dina kroppsliga lustar osv, osv. Världen ligger i ruiner och nu återstår bara-
Jag: Fast jag tänker att just när världen ligger i ruiner så borde man få en gratis macka. Om det är läge för utdelandet av gratis mackor så är det väl vid jordens undergång.
Domedagen: Ja, fast som sagt... världen ligger i ruiner. Eld. Svavel. Himlen faller ner.
Jag: Men minst ett Subway-ställe borde finnas kvar. Minst!
Domedagsprofet: ELD. LÅGOR. SVAVEL. HIMLEN FALLER NER!
Jag: ... men ett Sandy's då? Kom igen? Sandy's finns där man minst anar det!
Domedagsprofet: När jag säger "jorden undergång", vad exakt är det du inte förstår?
Jag: Fast ett McDonalds borde väl vara kvar! Kan faktiskt tänka mig en bagel från deras frukostmeny. Det är nästan som en macka.
Domedagsprofet: När jorden går under gryr aldrig hoppet!
Jag: Såatteh...
Domedagsprofet: INGA JÄVLA GRATISMACKOR!
Jag: *sjunker ner på knäna* VARFÖR MÅSTE ALLT VARA SÅ SVÅRT!?! *reser mig upp och går*
Domedagsprofet: O ja, det är alltför sent att ångra sina- äh vart ska du?
Jag: Hem. Ska göra en knäckebrödsmacka med ost och cornichoner. Uppenbarligen måste man göra ALLT själv när världen går under.

Och det här alltså vad jag gör på jobbet. Tänker ut sketcher som spelas upp i mitt huvud.

I rollerna:
Jag - Peter Lorre
Domedagsprofet - Den Där Arga Mannen På Konsum

Det var allt, tack för mig, god natt!

Inga kommentarer: