måndag 22 juli 2013

du förstår, jag har små små personer i mitt huvud som... hallå? hallå? vart tog du vägen?

Thomas Edison. Entrepnör, PR-man, elefanthatare och lyckats snacka till sig glödlamapn. Inte ett dåligt dagsverk ändå men han trodde också att människokroppen var fylld av små, små personer som styrde oss som en gigantisk robot.

Jag börjar faktiskt tro att han hade rätt. För ibland känns det som hela min kropp är styrd av små, små personer som alla är sjuka i huvudet.

Som varje dag bestämmer sig för att flippa ut. Utan hejd och utan sans. Bara en enda total utflippning som är lycka vacker som en svan som kraschar. Magnifikt. Dråpligt. Lite obehagligt för alla iblandade. Speciellt mig.

Kan man sätta ut en annons? Sökes: Små, små personer som kan ta över mitt inre maskineri. Ni ska göra ha lite sans, vett och gärna hejd. Jag är en sprallig tjej som gillar att ha många bollar i luften men kan inte pga de små, små personer i mina händer.

Fort. Nu måste jag posta annonsen innan de små, små personer anar ugglor i

Inga kommentarer: