torsdag 18 juli 2013

"Jag minns VCR är inte titeln på min självbiografi" är titeln på min självbiografi

Jag är bara... sååååå stressad över det här med css-mallar och image maps och dessa kartor med sina hotspots som man ska kunna klicka på och det ska vara en länk och html jag älskar att hata dig.

Frustrerat stön följt av något skämt om en koketterande karta som prålar med sina hotspots. Mmm en het litten markatta det där...

.... vaddå?

Ugh... som om jag måste arbeta ut alla mina skämt. Måste jag alltid göra hela jobbet åt er? Har lite mycket att göra just nu, va. Har inte tid att vara denna ständiga perfektion av comedy gold som ni är vana vid.

Typiskt vår generation också. En massa tv-tittande, färdigtuggad populär musik och preprogrammerad vcr-spelare... det har tagit död på fantasin!

Ibland räcker det med att bara antyda ett skämt och si... därborta... vid horisonten... en slags punchline. Men nej, allt ni vill ha är upplägg+punchline.

Suck. Min komiska talang är bortslösad. Det är säkert därför jag aldrig slagit igenom på humorscenen. Alltså den där scenen framför en tegelvägg och en ständig spotlight som ligger på. Just den scenen.

Ni vet. 

Den.

Inte för att jag någonsin försökt ställa mig på den scenen (ni vet... den) men OM jag gjorde det skulle min talang vara fullkomligt bortslösad. Sorgligt. Et tu generation zetamax (eller vilken generation jag nu tillhör)

Min standup-act skulle var något Hitchcockesque. Aldrig ett helt skämt, för en lätt antydan är mer skrämmande än helheten (så skrämmande) Åh jag kan se det framför mig...

Mitt under min standup skulle en präst, en nunna och en rabbi komma in på stället med den där scenen. Och alla skulle hålla andan. Förväntan skulle fylla rummet som vattnet i en kondom i händerna på ett gäng ungdomar som precis haft sin första fnittriga lektion i sexualundervisning (vaaaaarför är du fortfarande uppe? åh gud jag vet inte längre... )

Och jag skulle le nådigt och med något dimmig i blicken säga: "Mmm det finns ett skämt här. Ska bara ah... " biter mig i läppen, "Hitta skämtet."
Dit skulle jag ta publiken men inte längre. Inte ge dem mer än en lätt smekning, en liten visking om ett alldeles smäktande ljuvt coooomedy gold precis inom räckhåll. Lika naggande god som när din älskade lutar sig nära, nära och viskar "Fffffffromage!" i ditt öra (mmm fransk ost)

Skulle avsluta med *drops mic*

Som i sin tur följs av: *betala för mikrofonen som jag droppade eftersom det är känslig och inte särskilt billig utrustning man kan inte gå runt och *drops mic* för ingenting alltså usch den här generation betamax tror att mikrofoner växer på träd*

Intressant trivia:  Fromage är franska för ost. Nu vet du och kunskap är nyckeln till att dominera världen.

Roligt sommarklur för hela familjen: Kan du hitta skämtet i det här blogginlägget? Försök! Det är inte så lätt som man kan tro!

Dessutom: I den här texten nämnde Hanna Passion två olika daterade format, kan du hitta alla?

Kom ihåg! Det är inte bara solen som ska få er att svettas. Det är också pressen av att vara on top of your games under dygnets alla timmar.

Inga kommentarer: