söndag 28 juli 2013

Mitt liv som vuxen

Får lön. Köper sushi till middag. Vuxet.

Gråter över ett konstigt formulär jag måste fylla i. Vuxen smärta. Så djup.

Ska tvätta en fredagkväll för sånt måste bli gjort. Umf. Så vuxet. *biter mig i läppen*

Struntar att tvätta. Går ut med vänner och dricker öl istället. Vuxendricka. Mums.

Kommer på att jag råkade glömma mitt kort på sushistället. Kan hända vem som helst. Till och med vuxna.


Hittar en femhundralapp i plånboken istället. Yes. Gonna make it rain. På ett moget och vuxet sätt givetvis. Gonna make it rain och sen samla upp alla mina sedlar för ni vet... mat och hyra.

Går på bio med andra vänner. En film där Hugh Jackman spänner sig och ser kortare ut än vad han är och väldigt kompakt. Hänger inte med i handlingen. Vuxenfilm. (fast ni vet... inte den sortens vuxenfilm ahurr durr... )

Kommer på att jag glömt mobilen på baren. Ingen är förvånad. Som sagt. Jag skulle ju make it rain. Blev för exalterad och vaska mobilen.

Under kvällen lutar jag mig nära, nära en vän och viskar i hans öra. Till allas förvåning viskar jag inte "la fromage!" med hes röst utan: "Tänk dig det här: Jag, en enkel men miljömedveten sjöman. Hon, en japansk valfångerska. Olika som natt och dag men budna till varandra som månen och tidvattnet. Vår passion är hettare än tusen fyrljus!"

För första gången i världshistorien önskade någon att jag hade viskat "la fromage!" med hes röst i deras öra.

Inga kommentarer: