onsdag 22 oktober 2008

Om Woody Allen...

Hade gjort filmer om neurotiska manniskor i Edinburgh skulle det vara mitt liv just nu. Klockan tre i eftermiddag ska jag ivag pa en liten intervju angaende en position pa Sony Laptops inom teknisk radgivning. Hjalp. Borjar angra att jag inte lyssnade mer pa min far nar han forklarade varfor min dator ibland var knapp. Det kunde kanske ha varit anvandbart.
Fick intervjun via en formedling som aven coachat mig infor det har. Vet inte om jag kanner mig forberedd eller panisk.

Dock ar jag fortfarande positiv. Vi flyttar idag! Woohoo! Det gjorde att jag till och med stod ut med att min hyresvard fortsatte med sitt eviga tjat om hur daligt kaffe ar. Kaffe ar jattebra. Om jag inte drack kaffe skulle jag vara bra mycket spatigare an vad jag ar nu.

Dessutom lider Oktober nu mot sitt slut och det innebar att November kommer! Det ar inte vilken manad som helst, kara vanner, det ar National Novel Writing Month (en 50000 ord lang roman pa en manad) och jag kanner mig grymt peppad infor det har. Visserligen kommer det betydda att jag kommer att behova stanga in mig en eller tva timmar varje dag pa min rum for att skriva men jag tror att i ar kommer jag verkligen att lyckas. Har inte kannt mig sa har inspirerad pa lange. Jag har ett persongalleri och en vag bild av vad handlingen ska ga ut pa. Det kommer att bli fruktansvart kul hur det an gar. Jag uppmanar faktiskt alla att prova pa NaNoWriMo. Det hela ar en sorts underbar masspsykos som man bara rycks med av. Det ar dessutom en utmarkt anledning att sitta och skriva med en kopp kaffe bredvid sig och se svar ut. Jag har redan ovat pa mina svara och plagad ansiktsuttryck.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, i år klarar du det, det tror jag med. Men jag förväntar mig att jag får en stor huvudroll i historien, det är väl det minsta jag kan begära?
Jag håller alla mina tummar för att du ska få nåt jobb snart! Puss och kram!

Anonym sa...

oj, helt plötsligt har du skrvit massa massa.
Vilket är bra, det är kul att höra från dig hannka! ^^
Jij, Nanowrimo, vill vill, men jag har skola... undrar om jag kan köra ett i januari istället...?
Kul att ni ar flyttat och är varma och glada, ge sara en kram från mig!