lördag 11 oktober 2008

Rain, rain, go away...

"It's not so much the humanit, as the humidity of it all."

Som man sa vid Hidenburgkatastrofen... eller kanske inte. Igar regnadet det... jag ar fortfarande blot for inget torkar i vart svinkalla rum. Jag visste vad jag gav mig in pa da jag gav mig ivag till Skottland men det har ar nastan lojevackande eftersom det verkar bara vara jag och Sara som medger att det regnar. De flesta skottar tittar forvanat upp mot himlen nar regnet oser ner och ser konfunderade ut. Efter detta vandrar de lugnt vidare och ar tydligen inte alls medvetna om att de ar dyngsura. Man skulle kunna saga att de latsas som om det regnar. Det var ett bra skamt.

Kanske ar det som i Stockholm: De blir alltid lika forvanade over snon som hamnar pa bade spar och vagar. Forunderligt.

Annars har inte mycket hant. Sara jobbar idag och jag stada och fortsatta soka jobb. Har ett par intervjuer pa gang men inte mycket mer. Ar latt deppad. Hoppas dock att jag intervjun pa Debenhams ska ga vagen eftersom jag verkligen kan se mig sjalv som en varuhusflicka som glatt hjalper aldre damer och informerar kunder om hudkramer som innehaller salt fran Dodahavet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

naaaw, sötnöt.
vad bra att ni bor någonstans, och att ni kanske kan flytta. ^^
du får nog jobb snart, vem vll inte ha en sån het kvinna som du.

Anonym sa...

Den perfekta födelsedagspresenten för mig skulle vara en kilt från Debenhams!

Anonym sa...

Den perfekta födelsedagspresenten till mig med. Det, eller JK Rowling. Jag kan också gå med på böcker/godis. Du får bestämma själv. PUSS

Anonym sa...

när vi nu pratar födelsedagspresenter skulle jag inte säga nej till en säckpipa, eller en sexig irrländare, eftersom du ändå är i faggorna.

Anonym sa...

haha, jag älskar att det här inlägget blev en önskelista för alla dina bekanta. för övrigt saknar jag dig! lycka till med jobbsökandet.