lördag 3 januari 2009

Hjälpen har anlänt... och annat

Saker min Mor och Far skickade mig:

Burk med chokladkross (kan bli fancy, varm choklad när man känner sig ambitiös)
Paket med Zoega
Farmor Ediths Pepparkakor, ett svenskt mathantverk
Polska/tyska mjuka pepparkakor
Saffransskorpor (inte vilka som helst dessutom!)
Äppel- och kanelskorpor från Sanslösa (är inte det världens bästa ortnamn?)
Chokladglögg (!)
Chokladpraliner
Julmust (!)

Jag och Sara har haft ett par post-jul mys nu.


Antal människor jag stötte på igår med religiösa budskap:

2 x ”Jesus says: Do not forsake your soul!” – gubbar med skägg. De har alltid skägg.
1 x Hare Krishna
=> Hare Krishna: I am a very exciting person!
Jag: (tänker) Jadå, du har senap på pannan! Tror jag…
2 x Scientologer (”I’m sure you have a great personality!”)

Inga kommentarer: