torsdag 1 januari 2009

Hogmanay

2009 blir det år då jag om och om igen kommer att fråga mig den stora frågan... varför la de ner Firefly!?! Kunde inte Whedon ha skippat de där sista, riktigt dåliga, säsongerna av Buffy och gett världen åtminstone en till säsong av Firefly!? Jag ångrar nästan att jag äntligen gjorde slag i sak och såg serien. Den är så fruktansvärt bra och det finns bara en säsong!

Nyårslöften
– Sluta bita på naglarna. Seriöst. I år ska det ske… alla de andra åren skojade jag bara.
– Bli mer fokuserad samt produktiv.
- Introducera fler gorillor i mitt liv vars närvaro alltid ska vara lika svårförklarlig. Undersökningar visar att gorillor gör allt bättre på något sätt.
– Bli mer ambitiös.
– Lära mig spela ett instrument.
– Börja bära med mig en näsduk med initialer QW broderade i ena hörnet.
– Utveckla en egen Laugh With A Turn.
- Nytt motto: ’It’s this sort of world, Gandalf!’ (Bernard Black)
– Bli mer spirituell.
– Ta bättre hand om växter.
– Skaffa en egen catchphrase.
– Dricka mer kaffe.
– Komma ihåg folks födelsedagar.
– Inte skämmas för att nästan alla mina kläder är svarta.
- Försök ge Sara komplimanger som inte kan tolkas som förolämpningar. Säg aldrig mer att hennes matlagning ”i alla fall inte är äcklig”. Det uppskattas inte.
- Skaffa fler leksaker. Helst dinosaurier i plast.
- Skaffa en "cunning" hatt. En hatt som får folk att förstå att en person som vågar bära en sådan hatt räds ingen och inget men var får man tag på en hatt som är så ful?

1 kommentar:

Anonym sa...

Gott nytt år älskade Hannka!!!