tisdag 21 september 2010

Dadeldront

Guess who has two thumbs och har fått en biljett till Humhimlen Live nu på fredag?


THIS GUY!

Fick biljett genom Studentradion och det känns awesome-sauce. Som Henrik den fjärde sa: I am very excited for party times.

Vi snackar om att få se människor som är källan till de flesta av fraser jag använder till vardags (plus ett par jag bara använder till fest)

Det kommer att bli fantastiskt.

***

Inser ni hur grymma jag och Ebba är? Vi är en lean mean writin' machine. Det är vi det. På rekordtid försatte vi oss i en Kreativ Fas och skapade veckans Passion och Pettersson-program. Den här gången har vi inte bara en story utan fyra, superkomprimerade sketcher kan man säga. Alla med tema utdöda djur. Som vi typ tänkte står för utanförskap/isolering. Yeah... that right. We went there.

Avsnittet heter "I utdöda poeters sällskap" och de olika delarna kommer att handla om T-Rexen, Dronten, Mammuten och Okapin. Och ja, jag vet att den där sista inte är utdöd men den är det senaste upptäckta däggdjuret så vi tyckte att den platsade ändå. Och kanske för att jag baserar min Okapihistoria på en grej jag hörde på Christer på P3 igår. Det handlade om en okapi i Danmark som dog när den hörde Wagner.

Så lyssna på vårt program eller var en fyrkant!

Inga kommentarer: