lördag 11 september 2010

Häromdagen fick jag en uppenbarelse. Det var jättejobbigt. Vet ni hur svårt det är att släcka en buske som brinner med en eld som inte bränner?

Tillslut, när jag äntligen fått pli på det där övernaturliga tjafset så insåg jag något Viktigt. MEN FÖRST! Lite backgrund till min Djupa och Faktiskt Lite Roliga Insikt: En av mina konstigaste dagdrömmar går ut på att jag är en ekonomsikt oberoende gentleman i London på 30-talet. På dagarna bär jag kostym och går till min klubb där jag blir dyngrak och spelar golf med brödbullar. På kvällen snubblar jag hem igen och där sköts allt av min trogne betjänt.
Nästa dag gör jag samma sak fast då spelar vi golf med vitlöksbröd. Det är nyttigt med lite omväxling.

Öm... ja. Jag vill helst av allt leva i Wodehouses fiktiva värld. INGET FEL MED DET! INTE KONSTIGT ALLS! .... speciellt inte att jag även vill inkludera ett lätt homoerotiskt förhållande med nämnda betjä- DET ÄR INTE KONSTIGT! Okej? Om ni hade sett Stephen Fry och Hugh Laurie spela en jazzig duett på piano hade ni förstått.


När ska världen inse att det inte är mig det är fel på? När, frågar jag mig. Det är något som håller mig vaken om nätterna. Det och det faktum att jag inte riktigt kan förstå Super Mario. Hur kan Peach vara prinsessa över ett rike vars folk är svampar? HUR FUNKAR DET? Och varför... nej, vänta. Jag får ta och försöka googla det här lite senare.

Hur som helst; det jag vill komma fram till var att mitt liv i princip är otroligt mycket Wodehouse. Låt oss göra en checklista.
- Konstiga smeknamn på mina konstiga vänner?
Check! Mitt coolt kufiska gäng består bland annat av Baconfräs, Blomman, Taco, Korven, Fetkatten och Hatten. Själv är jag känd som Passion eller Polenpassi (Polen Passion)
- Galna vardagsäventyr?
Check! Det värsta som händer mig är typ att jag inte fattar hur jag ska få CSN att förstå att jag pluggar och ge mig pengar.
Jag: Hur gör man!? Jag fattar inte! *hyperventilerar*
Baconfräs: *suck* Lyssna och låt mig förklara. *paus* Men lugna ner dig.
Jag: JAG ÄR LUGN!
Baconfräs: Sänk axlarna från öronen först.
- Jag gillar att skriva.
Check och dubbel-check!

Den här Insikten gör mig lyrisk men en sak kvarstår dock... har ingen betjänt. Och köket är fullt av disk. Och golvet är fullt med chips... och vi har ingen dammsugare. Hur ska det här kunna lösas? Men vem bryr sig? Inte jag.

PS. De flesta jag känner har redan utsatts för den här texten men inte tillräckligt många. Läs och den och... jag vet inte riktigt hur man ska hantera den här texten.

PS2. Det här skulle kunna vara en kort beskrivning av den gångna veckan för min del:

Hahahahaha! Nej då. Jag bara skämta. Alla vet att min pappa inte röker pipa. Längre. Jag stjäl inte sprit från hans vind. För den har han i skafferiet. Tricket är att inte tro att man kan komma undan med stölden genom att blanda ut hans billiga whiskey med vatten. Man tar hela flaskan och stirrar faran i vitöga. Lev snabbt och dö ung. Som jag alltid brukar säga.

Inga kommentarer: