onsdag 1 september 2010

Kollektivet Kråkan... jättegott till korv

Har fått ett nytt smeknamn: Polenpassi. Kan sägas som om du vore ett mumintroll.

Igår gick jag flera mil för att komma till internet. Alltså. Köpet en router till Kollektivet. Dock misslyckades jag med att få det att fungera. När jag var klar kunde ingen (förutom Taco, vår inneboende, som har mobiltbredband) komma åt internetzzz.

Men idag så blev Amanda arg och fixade allt. Har aldrig varit så rädd som jag var då. You wouldn't like an angry Amanda. Det är allt.

Idag blev jag även antastad av moderater, ungdomsmoderater. Det hade börjat regna men jag stannade till utanför deras tält och tog en liten lapp med bokstäver/bilder o sånt för att bilda mig. Eller nåt. Försöker sen gå hem. Blir stoppad.
Ungdomsmoderat: Har du bestämt vad du ska rösta på?
Jag: Äh... det kan jag inte påstå. *gör ett försök att gå*
UM: Men har du funderat på nåt?
Jag: *försöker fortfarande lite artigt gå iväg* Rrrrrr... ja, i alla fall inte de rödgröna. Så det är väl kul för er.
UM: Vilken ideologi är viktig för dig?
Jag: Jag bekänner mig inte till någon ideologi eller ism nu för tiden.

OBS. Sant. Nu för tiden tyr jag mig istället till Fru Justitia. Hon kan vara svår ibland men det är hon värd.

UM: *vill fortfarande inte låta mig gå* Men vilka frågor är viktiga för dig?
Jag: *suck* Ja, jag kan väl säga att jag tycker Fredrik Reinfeldt kunde vara lite strängare mot Kina. Han bara dyker upp där i sina mjukisbyxor. (ahaha! bokstavligt och bildligt!)
UM: ................. men vad tycker du är viktigt? Bra statsekonomi eller-
Ebba: *avbryter, min räddare i nöden* Vi är smarta. Vi kan lista ut det här själva.
*och så får vi äntligen gå*

Övrigt:
Jag vill ha en pokal. En sån som Nestor hade. Eller en sån man får i Super Mario Cart. Är inte så kräsen.

2 kommentarer:

Ambjörn sa...

Hur mår din pojkvän då? :D

Hanna Passion sa...

Åh... den killen... honom sparkade jag ut. 'cause he was all up in mah space.