lördag 18 september 2010

I fredags kastades jag bakåt cirkus tjugo år i tiden. Vi fick se en dokumentär på seminariet som handlade om teater i Athen under den klassiska tiden. Det började med att hallåan presenterade kvällens tablå en vanlig onsdagkväll. Efter dokumentären om grekisk teater skulle Rapport 2 sändas och som avslut på kvällen hade vi programmet Miljöbilder som idag skulle handla om miljön i Karslkroga.

Djupt andetag.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH!

Det är så extrem tråkigt att jag känner hur mitt adrenalin helt torkar bort och försvinner.

Det här var alltså en helt vanlig tv-kväll. Som tog slut klockan elva på kvällen.

Med ett program som handlar om miljön i Karlskroga.

Själva dokumentären var inte så mycket bättre.
Två skäggiga män. En i fiskarhatt. En i keps.

En av dem hade vita strumpor till bruna skor.

AAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!

Vita strumpor till bruna skor? Var inte det typ 80 och 90-talets verkligt stora fashion no-nos?

Visserligen hade dessa gubbar en del intressanta saker att säga. Men sen så hittade de på en massa och satt mest och pratade med varandra.
Gubbe1: Det var mycket liv här under antiken.
Gubbe2: Mmmmm. Speciellt på basaren.
Gubbe1: Mmmmmm... basaren.
Gubbe2: *nickar gillande* Basssssss-aren...

De gillade verkligen den där basaren. Tror nog att de köpta sina fancy huvudbonader där.

I slutändan känner jag att jag inte fick ut så mycket av den här dokumentären från den tid då fler än två kanaler var den värsta sortens CRAZY TALK!

Det enda jag lärde mig var att Georg Rydberg verkligen kan det här med att a.r.t.i.k.u.l.e.r.a.

Inga kommentarer: