tisdag 8 februari 2011

Ska var effektiv idag.

Hur effektiv undrar ni.

Ja, vi kan väl säga att jag ska vara så effektiv att hälffffffffffffffffffffff-

Hrm. Jaaaaa... vi kanske ska låta det skämtet vila ett tag. Låta det vila i frid tills det känns lite mera frrrrreeeeesh igen men jag misstänker att när det här skämtet återvänder kommer det se precis ut som när jag hittade det.

En liten utmärglad vålnad som gnagde förstulet på ett kycklingben som det hittat i soprummet. Kan ni förstå att det var fullkomligt omöjligt för mig att bara lämna det stackars skämtet där i soprummet? Jag var tvungen att ta det med mig hem. Nu är det dock kanske dags att rasta skämtet en sista gång.

Och när skämtet frågar mig, när vi står i hallen och är på väg ut; "varför har du med dig en spade?" så kommer jag svälja gråten och säga: "Se inte på det här som ett avsked för jag vägrar att säga adjö, jag föredrar au revoir, på återseende." och med Vera Lynns "We'll Meet Again" på repeat i ipoden kommer jag ta med skämtet ut och begrava det. Som sagt, se inte på det som ett avsked; se på det om en välförtjänt permission tills plikten återigen kallar. Det är inte du, kära skämt, det är jag och kanske alla mina vänner som tröttnat och önskar att jag kunde hitta på en ny fras att tjata sönder.
Skämtet: Aaaaaahhh! Nu ska vi ta det lilla lugna här, va? Gör inget förhastat nu. Om du vill att jag ska sticka kan du bara säga det. Det finns en massa folk som skulle uppskatta ett skämt som jag. Nej. Nej. NEJ! Lägg ner spaden, unga fröken!
Jag: *snyftandes* That calm sleep, whence none may wake, where none *snyft* shall weep!
Skämt: Nä nu är måttet rågat! Därmed basta! Jag stod ut med att kolla igenom mina mejl och sms, jag stod ut med att ibland vakna av att du tyst stod vid min säng och bara stirrade på mig mitt i natten men nu får det vara nog! Jag flyttar hem till mamma igen!

Men alltså... EFFEKTIV! Det var ju egentligen det jag ville skriva om.

Igår skrev jag klart två av min sketcher till radioteatern. De har tema "Hem som i Hemlängtan" och läste Lord Byrons Childe Harold.

Idag ska jag läsa mer strunt, göra sushi, betala en räkning eller två, städa samt sköta min korrespondens.

2 kommentarer:

anna skämtuppskattarn sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

hur kul var det här inlägget?
jag tror att du själv vet svaret på den frågan.

Hanna Passion sa...

Se!? Det försöker redan ta sig tillbaks till livet!

Säga vad man vill men det är en tuff rackare.