söndag 6 januari 2013

Det som däremot stör mig i mina älskade spion/thriller/för mycket spänning-romaner är det här med beskrivningarna av kvinnorna i dessa spioners liv.

Alla är lite dumma i huvudet och alla spioner ser menande på varandra liksom för att säga: "Tja, ni vet hur kvinnor är... " sen skrockar de lite och dricker sin konjak. HAHA KUL FÖR ATT DET ÄR SANT HAHA

Jag vet verkligen hur vi kvinnor är.

Till och med gamla spioner som Irina som har varit med om ett o annat framställs som ett litet lamm som bara måste tas om hand. Blödig är hon också. Lätt till gråten men jag uppskattade dock det faktum att hon kunde dricka en halv flask vodka som om det vore vatten. Hur skulle vi annars veta att hon var rysk? HAHA KUL FÖR ATT DET ÄR SANT HAHA!

Liz i Spionen som kom in från kylan är mest som ett barn hela tiden. Man vill bara ta hand om henne för hon är ett litet barnlammkött. Mest lammkött. HAHA KUL JAG VET INTE ENS LÄNGRE HAHA!!

Det som gör Liz som allra lyckligast är när hon får ta hand om Alec när han är sjuk. Åh denna lycka. Visst, jag tolkade det först som att hon var lycklig över att han inte sköt henne ifrån sig utan att hon fick hjälpa honom och vara en del av hans liv men det var lite mycket: "Det är så naturligt för kvinnor att ta hand om andra. Ligger liksom i deras natur *skrockar, dricker konjak* För vi vet ju hur kvinnor är... "

Haha. Det gör vi sannerligen. HAHA KUL JAG ORKAR INTE RIKTIGT!!!

Jag vet i alla fall hur det är när jag tar hand om saker och människor. Det går bra. Allt går bra. Bara så att allt jag vidrör dör. Men det är bra. Bara brrraaaaaa...

Sen har vi Ann Smiley som inte har så mycket tanker utan mest känslor. Hon är fylld till bredden med känslor och ett stänk girighet. Men som George Smiley (ständigt denna Smiley... ) säger: "Sen när har en kvinna som är dåligt underrättad låtit det hindra henne?" HAHA KUL SKÄMT SMILEY KUL SKÄMT JU!

Ja vi vet ju hur kvinnor är... *drickar skratt, skrockar konjak* HAHAHA KUL FÖR ATT JAG VET INTE ORKAR INTE ENS HAHAHA!!!!!

Inga kommentarer: