tisdag 15 januari 2013

Om man skulle ta och bara följa en enda lag...

Nej, inte den där "do what thou wilt shall be the whole of the law", den är för såna där töntar och känns lite gjort.

Funderade ett tag på Djungelns Lag, Nattens Lag eller kanske till och med Sky Law.

Men näh... inte tillräckligt flexibelt för en partypingla med en ibland något urvattnad moralsoppa som slaskar runt i värderingstratten (och bläh... tack för den mentala bilden....) Varsågod!

Nej, den enda lagen som är värd att följa är... THUNDERDOME!

Jaaa... det känns helt rätt. Tina Turner... Two men enter, one man leaves!

Är tyvärr inte riktigt säker på hur jag ska applicera den i verkligheten. Vad sägs om att vi prövar det ikväll på gymmet? Jag är säker att det kommer gå bra för alla andra.... eller kanske inte. Fick ju ett sånt där säsongskort i julklapp. Ska nog försöka att inte bli utslängd redan första månaden. Dålig stil det.


Fast det jag egentligen ville ha sagt med det här är att jag precis fått veta att en ny Mad Max-film är på gång. Med... hallå, Charlie Theron? Tom Hardy som Max?

Öm... wow.

Tänk om det blir en bra film ändå? Jag menar... tänk om?

Tänk er en värld där en Mad Max-remake är bra. Hisnande tanke....

Inga kommentarer: