tisdag 8 januari 2013

Orkar ej med dessa fransmän som lämnar Frankrike för det fria, underbara RYSSLAND! Uppenbarligen får man också en kram från Putin på köpet vid medborgarskap.... eller är det bara Gerard Depardieu som föräras Putinkramen? Något måste han väl få när kan går och kallar Ryssland "för en stor demokrati".

Nu har också blivit erbjuden posten som kulturminister i regionen Mordvinien. Aaahhh, Mordvinien... det är väl allas drömresemål? Du reser dit för den statliga dockteatern och stannar kvar pga Stalinerans gulagläger som vi numera kallar helt vanliga fängelser. Vad vet jag? Kan vara hur bra som helst. Om du har tur kanske du få se en del kända ansikten. Till exempel Pussy Riot medlemmen Nadezhda Tolokonnikova som numera huseras där.

Vet inte om denna tjänst är en form av belöning för Depardieus skådespelarinsatser eller om också Putin skickade honom till Sibirien eftersom även han tillslut tröttnade på mannen som måste köpa egna vingårdar för att kunna släcka sin törst (uuugghh... vad hände där? gjorde jag typ ett haha han dricker mkt o är tjock-skämt? förlåt mig. skam över mig, skam över min familj, skam över min ko... jag bara lite upprörd, förlåt... )

Sen har vi Birgitte Bardot som tidigare också kom med hot om att lämna Frankrike för Ryssland pga avlivningen av ett par cirkuselefanter..... för vi vet alla att Ryssland är alla cirkusdjurs förlovade land.

Björnar älskar att åka motorcykel. Det faller sig naturligt för dem. Pga instinkter eller nåt. Björnen Katya älskade varje minut av show business. Speciellt munkorgen. Den älskade hon mest.

Ser ni glädjen stråla ur hennes ögon? Det verkar iaf Birgitte Bardot göra såatteh...

Inga kommentarer: