tisdag 8 januari 2013

Tokroliga ävenyr utlovas



I julklapp ville jag att Adult Swim skulle göra en serie om Shredder och Krang från Teenage Mutant Ninja Turtles anno 80/90-talet.

De ska bo i en lägenheten och göra saker tillsammans. Typ tvätta, laga mat, städa, titta på teve, köpa nya möbler på IKEA.

Dråpligheter blir följden kan vi kanske komma överens om.

Krang är hemma... en sorts hemmahjärna kan vi säga och Shredder kan bara behålla ett jobb i ungefär en vecka eftersom han vägrar att ta av sig sina ninja/samurajkläder. Vilket jobb han än får är Bebop och Rocksteady alltid hans kollegor. Det är ett mysterium hur de lyckas få jobb överhuvudtaget.

Till exempel kan de jobba på en förskola.

Hoppas ni inser hur dråpligt det kan bli.

Och Krang bara: "Shredder, när ska vi göra oss av med de där ninja sköldpaddorna?"
Och Shredder: "Inte ikväll, Krang, jag har huvudvärk!"

För kul. Jag slår mig i alla fall på knänen just nu. Gör lite ont. Vet inte varför jag gör det.

Som ni förstår fick jag inte det här i julklapp. Uppenbarligen var det för mycket begärt.

VARFÖR KAN JAG INTE BARA FÅ HA DET HÄR!?!?

Fuck it. Jag kommer att skriva en fanfic på det här.

Och den kommer att vara fantastisk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visste du att Shredder och Krang ursprungligen är tänkt att fungera som en parodi på det grälande amerikanska äktenskapsparet.

Hanna Passion sa...

Det förklarar allt. Shredder och Krang är Al och Peggy Bundy.