torsdag 26 maj 2011

Är så peppad att jag är på väg att explodera. Det enda jag oroar mig för att bytet i Stockholm för... det känns dramatiskt?

Annars är allt bara fantastiskt med att jag ska åka iväg till Göteborg. Jag har en lista med mig på vad jag ska göra. Rubrikerna är: Bra ställen ute där man kan dricka öl (mitt på dan eller kvällen), Dansi-dansställen, Pulseeeeeeeerande shoppingleder och Kul Övrigt.

Jag tror allt blir roligt.
Och på tal om roligt, här är en lista på skämt jag kommit på (eller tillsammans med någon fast det är mest jag som kommit på dem):

- Punchline på radiosketch: "Min son Karl är ju lite tjurig... men så är ju också en kalv!"

- Att undersöka varför vår frys, förr i tiden, brukade stänga av sig själv, det skulle vara ett... COLD CASE! Ah? Ah? Ahmäh... det är ju roligt.

- Att byta ut alla "time" i poplåtar mot ordet "thyme".
Ex: Now I've had the thyme of my life
No I never felt like this before
Yes I swear it's the truth
and I owe it all to you

Bra skämt. Njut av dem som ni skulle njuta av att se X-men: First Class (yes där satt den! nördkvoten fylld för denna gång. semester? ja! var? göteborg? lite plötsligt. lite impulsivt men what the hell, man lever bara en gång!)

Men innan jag åker lämnar jag det här:

Det bästa med det här är att Dianas pappa blir så paff att pipan bara faller ur hans öppna gap. Jag tror nog att han i det ögonblicket påmindes om varför han blev förälskad i Dianas mamma från allra första början. Faktum är att jag tror det var precis så här Dianas föräldrar träffades.
I sin ungdom kallades Dianas mamma för Lily "Ruthless" Palmer. Jag tänker också att Dianas föräldrar tog Lilys namn när de gifte sig. För de var så där härligt fritänkande. Eller så hade Dianas pappa ett riktigt fult efternamn. Som Deathmaster. Fast det är fint. Jönsson säger vi då.

Inga kommentarer: