tisdag 24 maj 2011

Vad är det här? I söndags sommarvarmt att jag helt spontant gjorde gazpachosoppa. Och på måndag? Kallt! Och idag? Kallt! Det regnar! Vad är det här? DET ÄR INGET GAZPACHOVÄDER! Vad är poängen med att vara huslig och göra utländska rätter om vädret inte sköter sig.

Men jag åt min gazpacho ändå. Med hackad rödlök, gurka och paprika. Plus brödkrutonger. Som jag gjort själv. Säger vi.
Och idag tänker jag också äta gazpacho. Jag tänker äta (dricka?) den kall som sig bör. Fast är kallt ute. För gazpacho skall ätas kall. Andale! ¡Andale! Arriba! ¡Arriba! Yii-hah! Säger vi. Det är den enda spanska jag kan hur som helst.

Och på tal om att skynda tvingade jag in mig själv i en kreativ fas och skrev nästan klart min uppsats. Yes! Jag längtar efter inlämningsdatumet för det betyder att jag får åka till Göteborg. Det är en stad jag aldrig varit vilket är konstigt. För det är en stad med spårvagnar och spårvagnar påminner mig om Mäster och Margarita. Konstigt.

PS. Glömde en gnagare på min lista. Gus från Askungen ska givetvis vara med. Jag ber om ursäkt för missen. DS.

Inga kommentarer: