söndag 22 maj 2011

Ibland är jag galet kreativ och spottar ur mig texter som är bra, dåliga och ganska roliga. Just nu är jag bara... argh.

Argh.

Skriver uppsats och det är en fantastisk uppsats. Min slutsats är att Tove Jansson var bäst. Bäst helt enkelt. Ingen kommer att kunna säga emot mig på den punkten när vi har opponering. Dock är det segt att skriva uppsats. Det måste vara så seriöst och jag är inte naturligt seriös.

Exempel#1: PÅ pubrunda med Rondellen. Folk sitter och skriver dikter.
Jag: Vill ni höra listan på de bästa tecknade gnagarna som jag precis komponerade?
Resten: Ööööhhh...
Jag: SPEEDY GONZALES! mästerdetektivenbasilmus! MRS BRISBY! Bernard! FIIIIIIIV-EL!
Resten: *klappar halvhjärtat*

Exempel#2: Kunde ha skrivit lite mer på uppsatsen idag. Istället gjorde jag gazpacho som ska stå över natten och bli god. Vi kan säga att jag planerar för framtiden för jag kanske ska ha en enkel liten trerättersmiddag som försenat födelsedagskalas. Förrätt: Gazpacho! Huvudrätt: ??? Efterätt: Tårta och kaffe!
Måste bara kom på en bra huvudrätt. Ser framemot att ha seriös middag. Med seriösa servetter.

Ser framemot att fylla år för då är jag i Göteborg. Sara och jag ska bara vara förstår ni.

Inga kommentarer: