tisdag 17 maj 2011

En hel del har hänt. Internet försvann hela helgen. Det var skrämmande vad man hann med.

Jag städade mitt rum. Dammsug. Dammtorkade. Gjorde en tavla med Prinsessan Leia, fixade med mitt collage som jag har på min billybokhylla.

Sen städade jag på badrummet. Inte så mycket egentligen. Bara dammtorkade badrumshyllan och toaletten. Med tops för att riktigt komma åt.

As you do... eller snarare det man borde göra men aldrig gör.

Grannugglorna hade bakat bröd, dammsugit, dammtorkat och bakat kakor.

Skrämmande vad man hann med helt enkelt. Samtidigt gick vi runt och led. Tänkte på allt spännande SOM BARA MÅSTE hända på fejan just nu. Jag gick runt och ville blogga om hur drygt det var att inte ha Internet, hur frustrerande som famtom[en]smärtor bar för att komma på ATT JAG FAKTISKT INTE HADE NÅT INTERNET!

Nu är det tillbaka i alla fall. Kul men lite sorgligt. Collaget blev inte färdigt.

PS. Blev bjuden på lunch idag. Bredvid oss satt en äldre man som jag misstänker var pensionerad docent. När han kom fram till disken utbrast han högt när servitrisen gick förbi: "Man hade ju tänkt sig äta en bit!" som servitrisen aktivt försökte att inte servera honom. När mina föräldrar (för det var självklart mina föräldrar som bjöd på lunchen) skulle köpa god inlagd sill satt han och humfade åt dem.
Pappa: Ni hade en god sill, som ingick som förrätt förut.
Pensionär: Humf! (som om han ville säga; jaså minsann, här äts det förrätt till höger och vänster!)
Servitris: Det var nog den senapsmarinerade sillen.
Mamma: Ja, vi tar en sån.
Pensionär: Humf! (som om han ville säga: senapssill? jo, jag tackar! här äts det senapssill till höger och vänster!)

Inga kommentarer: