fredag 18 november 2011

Solo

Vet ni vad det var länge sen jag gjorde?

(skrev något vettigt?)

Nja, det där är väl en högst personlig åsikt. Tycker allt jag skriver är vettigt. För ett givet värde av vettigt det vill säga.

(äh... hade en konversation med ditt Inre Barn?)

Det finns ingen tidsrymd som är tillräcklig att lägga mellan mig själv och en konversation med mitt Inre Barn. Senaste vi sågs var hon bara: "Bluh bluh jag har vuxit mig ganska lång sen vi sist sågs eller?"
Jag: Öm... åh, jag tror att jag äh... måste gå och avfrosta frysen?
Inre Barn: Bluh bluh något idiotiskt bluh bluh jag kräktes igår vill du se teckningen jag gjorde!?!? (bluh bluh)
Jag: Rrrrrrnej tack.

Vilket litet as. Kan du fatta att jag en gång var henne?

(det... det kräver faktiskt inga större kraftansträngningar för att kunna tänka sig det)

Tänker ignorera det där. Men eftersom du verkar sorgligt omedveten om vad det var länge sen jag gjorde tänker jag nu avslöja det.

(åh hurra... )

Det var otroligt länge sen jag hiiiiit the tooooown! Paint it red!

(öm va?)

Nej, nej, jag vet inte heller riktigt vad det betyder exakt. Det är som "julafton", ordets exakta härkomst går inte längre att fastställa.

(errr)

Det jag kan säga är att en del av "hit the town, paint it red" kan förklaras med vad jag kommer att göra imorgon.

- Umgås med F. Rödtjut. Detta kommer enligt säkra källor innebära konsumtion. Ni vet ju vad jag tycker om konsumtion. Älskar det.

- Gå på konsert där det kommer spelas östeuropeisk folkmusik. Eller vad jag menar är att jag kommer gå på Gogol Bordello.

- Därefter kommer det kanske bli utgång. Det är kanske här kärnan till frasen "hit the town, paint it red" går att finna.

(tänkvärt!)

Det där med Gogol Bordello har stressat mig lite grann. Människor som skulle gjort mig sällskap kunde inte längre och sen har jag inte hittat nån som vill gå med mig. Funderade ett tag på att inte gå men sen tänkte jag att det vore alldeles för dumt. Jag har ju gått och varit bitter över att jag missade Gogol Bordello i somras. Dessutom kommer jag umgås med människor före och efter konserten bara inte i samband i konserten och det är ju inte som jag kommer vara i fullfärd att vilja umgås med någon annan än Eugene Hützs mustasch under själva konserten.

Men när det gäller att göra saker själv är jag både bra och dålig på det. Vill jag verkligen göra något, då inser jag att det är idiotiskt att inte göra det meeeeen... sen kommer det här:
Överjaget: Åh gud, alla stirrar på mig. De ser att jag är här ensam... DE TROR ATT JAG INTE HAR NÅGRA VÄNNER!
Ego: Fast det tror de väl inte? Dessutom, folk stirrar aldrig så mycket på mig som du verkar tro.
Överjag: Skojar du eller? De kan knappt slita blicken från mig (vilket iofs inte är så konstigt jag menar... COME ON!) DE TROR ATT JAG ÄR DEN SORGLIGASTE MÄNNISKAN I VÄRLDEN!
Ego: ... det är ingen som tror det. Konstigaste människan i stan... kanske?
Id: DU BORDE HATA ALLA FÖR INGEN VILLE FÖLJA MED!
Ego: Nu överreagerar ni båda två. Nu tar vi det lilla lugna och -
Överjag: GÖMDIGPÅTOALETTENGÖMDIGPÅTOALETTEN!
Ego: Jag tänker inte gömma mig på toaletten -
Id: Vet ni vad vi borde göra?
Överjag: Nej, vad borde vi göra?
Ego: Snälla Super-Ego, uppmuntra inte henne... jag menar... COME ON!
Id: VI BORDE GÖRA SEX!
Ego: (suck) Hur skulle det göra saken bättre?
Id: ... nu förstår jag inte riktigt din fråga.
Ego: Vad sägs om att vi bara går och lyssnar på musiken, njuter av den, studsar så där lagom entusiastiskt och ser så där naturligt snygg och intellektuell ut så folk förstår att vi har vänner som av olika anledningar inte är med oss just nu?
Överjag: Det låter väl som en plan... antar jag?
Id: Vad jag vill veta är när vi får göra sex?
Ego: Rrrr... när jag får tag på idioten som gav Id kontrollen över vårt libido...
Överjag: Öm... när ämnet ändå är uppe...
Ego: Vems sida är du på?
Överjag: Inte på någons sida... JAG ÄR NEUROTISK!
Id: Vet ni vad vi borde göra?
Ego: Jaja, jag vet, Id, tro mig, jag är inte den som är den men -
Id: VI BORDE MÖRDA NÅN! Jag menar... för att se om vi kan, va.
Ego: ... vad sägs om att vi inte mördar nån men låtsas att vi gjorde det och bara går och gör ett försök att vara samlade?
Överjag: ... får jag twittra om det här så det ser ur som jag sms:ar nån och har många vänner?
Ego: Gör vad du vill...
Id: Får jag -
Ego: Du får inte, under några omständigheter, göra som du vill.
Id: Tråkmåns... det var inte som jag ville mörda nån som vi gillar.

Inga kommentarer: