måndag 26 mars 2012

har tagit tillbaka min trumvirvel

Om jag var en utomjordisk infiltratör skulle jag vara ganska dålig på det eftersom jag är ganska dålig på att ljuga. För att lyckas ta över världen skulle det nog krävas att de människor jag kom i kontakt med skulle vara otroligt blasé och apatiska.

...

ALLTSÅ HIPSTERS!

*ba-boom-tsch!*

Jag: Ahhh, er Mozart är inte så dum.
Person: ... vår Mozart?
Jag: JAG ÄR INTE EN UTOMJORDING!
Person: Kbry.

Jag: Hm, er... JAG MENAR VÅR... zucchini smakar nästan som qzqzqzq från Flargal 5.
Person: Flargal fem?
Jag: JAG ÄR INTE EN UTOMJORDING!
Person: Kbry.

Person: Vad håller du på med!?!
Jag: Äh... jag kan säga vad jag INTE håller på med.
Person: ...
Jag: Jag håller definitivt INTE på med att lägga mina ägg under soffan så jag kan odla en armé av utomjordiska yngel för att ta över världen...
Person: ...
Jag: MWAHAHAHAHA!
Person: Meh... det är din städvecka hur som helst.
Jag: JAG ÄR INTE EN UTOMJORDING!
Person: Kbry.

Person: Vad konstig din dator ser ut. Är det den senaste surfplattan?
Jag: Suuuurffffff... plaaaaaaaa-taaaaa?
Person: Jag ångrar att jag frågade.
Jag: Eller öh... jag menar... ja, det är det?
Person: Okej, vet du vad? Jag har slutat bry mig för länge sen.
Jag: YES! Kontrollchipet jag placerade i din hjärna fungerar!
Person: Va?
Jag: Äh öm errr... jag sa... errr... att jag vill obducera dig levande?
Person: Det... det låter ännu värre än det jag tyckte att du sa.
Jag: Åja, det är mycket, mycket... MYCKET värre.
Person: ...
Jag: JAG ÄR INTE EN UTOMJORDING!
Person: Öm wow... trodde att jag inte kunde bry mig mindre men... wow alltså. Underskattade verkligen min förmåga för att kbry.

Dock så skulle det vara ett fantastiskt (och välberprövat) upplägg till en sitcom. Faktum är att den serien redan går i mitt huvud. Studiopubliken (bestående av Id, Super-Ego, Inre Barn, den blinde mannen som försöker lära mig dansa, tjejen med läckande hörlurar, min våldsamma musa, en ung Lee van Cleef och Martin Birck) är tyvärr lite svårflörtade.

Tror inte att den håller för mer än sex säsonger och en film.

Inga kommentarer: