tisdag 27 mars 2012

Lady Excellent Smooth Talker Level 2

Går in i blomsterbutiken bredvid Folkes för att köpa en påse med blomjord eftersom Kulturkollektivet Kråkan ska så oregano, persilja och citronmeliss på balkongen för att vi är livsnjutare eller nån annan dum anledning.

Hittar bara gigantiska blomjordspåsar och eftersom vi inte behöver gigantiska mängder blomjord (det är inte som om vi skulle försöka odla en... en... EN MAMMUT eller jag vet inte vad) gick jag fram till butiksbiträdet.

Hon var typisk för blombutiksbiträdeskrået. Disneyglad och hade ett solskensleende. Tänker mig att hon gillar att gå barfota på gräsmattor om sommaren och spela badminton. Ni vet. Typiskt blombutiksbiträde.

Jag: Har ni mindre blomjordspåsar?
Hon: Vi har 4-literspåsar.
Jag: Hm. Hur mycket är det?
Hon: ...
Jag: ...
(stäpplöpare rullar förbi)
Hon: 4 liter skulle jag tro.
Jag: Aaaahhh... jag förstår. Errr... erm då tar jag väl... en 4-literspåse.
Hon: Okej. *stirrar på mig misstänksamt som om jag skulle göra nåt ohederligt med blomjorden*
Jag *lite för högt* VI SKA ODLA OREGANO OCH NJUTA AV LIVET PÅ EN BALKONG!

Om 13-14 veckor alltså... känner mig besviken över att frön man köper IKEA inte växer snabbare.

Inga kommentarer: