fredag 14 december 2012

Igår när jag och Tash hade handlat för vår torsdagsmiddag gick vi förbi mina gamla hemtrakter på söder så jag kände mig manad att peka ut viktiga historiska platser.

Jag: Där, uppe... öh... tror jag blev vaccinerad där.
Tash: Jaha.
Jag: Där borta... kräktes där en gång.
Tash: Wow.
Jag: Och där, där klippte jag mig en gång när jag var liten.
Tash: ... där?
Jag: Jupp.
Tash: På African Magic?
Jag: Äh ja.
Tash: Du klippte dig på African Magic?
Jag: Ganska säker på att det var där öm... jag ville ha en sån där du vet... blå?
Tash: Blå?
Jag: Typ en fläta i plast.
Tash: Åh gud...
Jag: DÖM MIG INTE! Jag var 6... 7 år?
Tash: ...
Jag: Ääääähhhh vi byter ämne... och där köpte mig min Relaxed Elegance sweatshirt. Du var med den gången.

Känslan när man minns saker man gjorde när man var liten och man tänker åh gud varför stoppade ingen mig?

Inga kommentarer: