måndag 17 december 2012

Julplaner

Kuppa spotifylistan med julmusik. Bara Peter Jöback. Peter Jöback hela tiden. Det finns en tid och plats för Peter Jöback. Det vill säga här och föralltid. Jag vill bli gammal tillsammans med Peter Jöback men inte... ni vet... på ett konstigt sätt. Ett helt normalt sätt. Vill bara mogna som kvinna, bli gammal... uppnå en viss ålder... tillsammans med Peter Jöback på alla möjliga sätt... fast inte på det konstiga sättet. Ni vet vad jag menar. Säger vi.

Baka saffransbullar med mandelmassa (ej lussebullar, ett nytt recept som är godkänt av media, kan bara baka saker som är godkända av auktoritetet, är ingen köksrebel direkt) och göra portvinssill tillsammans med pappa. Han varnade mig dock att om vi gjorde portvinssill var vi tvugna att dricka upp hela flaskan sen pga portvin är färskvara. Det är ok pappsen, sa jag, det är ok yes box alright. Kalla mig aldrig pappsen igen, sa han kallt. Var tyvärr tvungen att erkänna att det var inget jag kunde lova honom.



Som Jakob meddelade via synnerligen hotfulla sms kommer vi spela TP till pappas stora förtvivlan. Uppenbarligen hatar han att vi älskar honom och vill umgås med honom. Men det är väl ok. Faderlig övergivande har skapat stora genier. Jag antar att man måste se det från den ljusa sidan att ens pappa hatar att man älskar honom och vill tillbringa sin tid med att ägna sig åt typiska familjegrejor som att spela sällskapsspel. VAD MENAR DU MED ATT JAG ÄR PASSIV AGGRESSIV JAG BARA ACCEPTERAR HANS STÅNDPUNKT OK!?!?

Hur som helst kommer han inte komma undan. Ingen människan kan fly sitt öde och ödet som väntar alla som spelar TP mig är en förudmjukelse som kommer bränna ner själen, salta såren och inget kommer någonsin kunna växa där mer. Allra minst hopp MWAHAHAHAHAHA!!!

Jag är en TP gud, kom till denna dimension av existens för att vinna TP jämnt. Är dessutom en väldigt ödmjuk förlorare.... HAHAHA SOM OM DET NÅGONSIN SKULLE HÄNDA!!!

(men när vi spelade tp i kråkan med - )

VI SKA ALDRIG PRATA OM DET SOM HÄNDE I BELGIEN SA JAG JU!

(är... är "belgien" kod för varje gång vi förlorade tp?)

HAHAHA VA KANADA HAR ALDRIG VARIT I KANADA!

(ok om du ska vara hysterisk och hålla ner caps lock konstant så tänker jag inte prata mer med dig)

Jag är dock lite orolig angående Jakob, vi pratade över skype igår och han sa, med en riktigt hotfull stämma, "Jag har ju läst littvet i år... " så nu kan jag inte bara hoppas på att han får alla frågor om ost när han ska svara på sport&fritid.

Andra saker förutom att förlora på TP min pappa inte kan undvika... min villkorslösa faderskärlek. Jag är ytterst hängiven och duktig dotter, min far och jag har en alldeles speciell relation med en speciel jargon.

Idag när jag kom o hälsa på honom i Gävle så sa han: "Jag önskar att jag aldrig blivit född så att du i förlängning inte hade blivit född."

En sån skämtare han är.

Nu har han låst in sig på toaletten och vägrar komma ut förrän jag gjort kaffe.

HAHAHA!

När han kommer ut tänker jag tvinga honom att titta på roliga kattvideos på youtube. Han gillar sånt.

Inga kommentarer: