torsdag 27 december 2012

Julens godbitar - Ett Urval

Angående att musten försvann förfärligt fort hemma hos familjen Passion och Jakob visar upp en imponerande överlevnadsinstinkt:
Jag: Anna och jag drack upp nästan en hel flaska när hon var här och fika.
Jakob: Du kan hälsa henne att hon inte bara kan komma hit och ta vad hon vill ha.
Jag: Hälsa henne det själv.
Jakob: ... det vågar jag inte.

På julafton såg vi en rysk film om de sovjetiska utrenseningarna på 30-talet i sovjet, Bränd av solen... och ja, jag inser hur det låter.
Pappa: Kotov var ju inte helt osympatisk. Han var respekterad i byn, luktade gott-
Jag: Sa du luktade gott?
Pappa: ... nej?
Jag: Är det här något du läst i din stora bok om Stalin eller är det bara din egna spekulationer?
Pappa: Jag menade att han såg bra ut.
Jag: Visst. Ok. Säkert.

Vi spelade även ett parti TP på julafton som var en smula... oidpal? Ju mindre sagt om den saken, desto bättre...

På annandagen inser jag att min taktkänsla inte bara är dålig när jag dansar...
Moster: Morbror ska köra tanterna-
Jag: Menar du Helena?
Kusin: *stirrar mordiskt på mig*
Jag: Hehehe... *panik*
Moster: Det där var en farlig poäng du plockade.
Jag: *desperat* Du är min favoritkusin!!!

Helgens höjdpunkt var dock när Jakob övertalades av min morbror att hålla i kusinbarnet Elvin. Jakob gick med på det bara om morbrorn var kvar o kunde ta över ifall nåt skulle hända. Morbrorn räcker över sitt barnbarn till Jakob.

Går sedan prompt sin väg.

Jakob börjar kallsvettas.

Elvin börjar smågnälla.

Jakob med panik i rösten: "Haaalllååå? Kan någon... skulle nån kunna... öm jag tror inte han... hjälp?"

Morbror kommer in och börjar foto Jakob.

Elvin börjar vrida sig i Jakobs famn. Jakob är nu likblek.

Elvins mor kommer in. Börjar också foto Jakob med en mycket irriterad Elvin.

"Kanske nån skulle ta honom? Kanske... hallå?"

Pappa kommer in i rummet. Ett hopp för vår stackars påg? Inte då. Pappa tar upp sin nya kamera och börjar filma Jakob.

Det här höll på i ett par minuter. Elvin började tjuta men det var fortfarande mest synd om Jakob.

1 kommentar:

amanda sa...

hahahhaha varför filmar ingen din familj när ni håller på? hahaha elvin, bästa barnet sen cappuchino <3