onsdag 23 oktober 2013

Haha. Ni vet hur det är när man diskutera med folk som bara är så blurgh att man bah förvandlar sig till en uråldrig mardröm, äldre än mänskligheten och jämngammal med universums förstfödda som försvar. Haha. Ni vet.

Kvinnor som: "Jag är inte som andra tjejer," kastar med håret och förkastar feminitet.
Och jag som kastar med håret men eftersom jag är kortklippt ser det mest ut som jag är mitt uppe i en exorcism och inte en hånfull gest.
Kvinnor som: "Jag är inte som andra tjejer. Jag köper spel istället för smink."
Och jag som fortfarande skakar häftigt på huvudet fram och tillbaka.
Kvinnor som: "Äähh... jag är inte som andra tjejer. Jag går inte ut och dansar i urringade kläder, jag läser böcker."
Och jag börjar vibrera så våldsamt med hela kroppen att armar och axlar vrids ur led.
Kvinnor som: "Nejnej snälla jag är inte som andra tjejer. Jag... jag har inte kjol och jag... åh gud nej... "
Och jag som blivit suddig när min kropps vibrationer inte längre kan uppfattas av det mänskliga ögat.
Kvinnor som: "Åh min gud den är full av stjärnor... "
Och jag som vibrerat sönder gränsen mellan tid och rum.

Haha. Ni vet hur det är.

Män som: "Du behöver inte sminka dig. Du är fin som du är," klappar på ett huvud med tunga händer. Vems huvud det var vet vi inte.
Och jag som: "Pfff! Det vet jag väl!" lutar mig nära, nära och viskar i deras öra, "Jag är så jävla fin och jag blir bara finare med smink på," kladdar beslutsamt in foundation i huden, "Bevittna min uppenbarelse och förtvivla!"
Män som backar undan, höjer armen för att skydda sig men det är försent. Alldeles försent.
Och jag som: "Alla ska älska mig och fyllas med ånger!" använder den där trio-concealern som är så sjuk i huvudet bra, en efter en raderas alla små skönhetsfläckar och skavanker från mitt ansikte tills endast det bästa finns kvar.
Män som låter sina fingrar krökas till klor och lyfter händerna mot sina ögon.
Och jag som: "Skåda detta läppstift. Det är dior med en nyans av rött som först såg dagens ljus 1952!" jag drar upphetsat efter andan, "Jag köpte läppennan samtidigt!" målar mina läppar röda.
Män som bara lämnar kvar sin skugga. Deras absoluta fasa förevigad som en mörk silhuett mot husväggen.

Haha. Ni vet hur det är.

Ni vet.