tisdag 1 oktober 2013

krossat imperium efter imperium

När jag handlade blev jag så där godis sugen. Tänkte att jag skulle unna mig lite men sen så tänkte jag... ÅH NEJ! Det blir fika på jobbet imorgon, var inte girig nu.

Unna dig något annat. Som till exempel te. Oolong. Kom igen. Säg det högt. Oolong. Vilket dråpligt ord. Unna dig det. Mmm. Smarigt värre.

Gör därför en liten tur till den där mysiga lilla tebutiken som känns så där genuin och allt sånt där. Undersöker två olika sorters oolongteer. Bestämmer mig för ett hekto av sorten med mer finskurna blad.

Teförsäljaren väger mitt te och säger, "Det blir 379 kronor."

Jag blir illröd och svettig av plötslig panik, oförklarlig vrede och: ".... SA DU TRE HUNDRA KRONOR ÄR DU HELT FRÅN VETTET MÄNNISKA!!?!? ETT HEKTO FÖR NÄSTAN FYRA HUNDRA ÄR DU GALEN MÄNNISKA!?!?!?! SÅNT MÅSTE MAN SÄTTA UPP EN VARNINGSSKYLT FÖR!!!!"

Teförsäljaren tar ett litet, nästan omärkbart steg bakåt, "Jag bara skämta... " viskar hon, "Det är 79 kr."

Jag: "Åh ett skämt. Ha. Ha. Ha. Ha. HAHAHAHAHAHAHHAHHHNNNNNNGGGGHHHHH!!!"

Harklart mig och säger sedan lugnt, "Åh jag älskar skämt," tar ett djupt andetag, "Förlåt, jag är lite trött i skallen. Blir lite virrig av det. Jag skulle nog kunna gå på allt du säger."

"Haha!" teförsäljaren ler mot mig, "Då kanske du borde stanna här ett tag till."

Jag ler tillbaks och: "Haha va försöker du förföra mig?"

Vi stirrar på varandra och sedan upphör jag att existera.

Inga kommentarer: