torsdag 15 juli 2010

Dagens Tankar

- Punktlighet är en dygd som gått förlorad i en tid av färdigskivat fullkornspop och radiovågor.

- Ni vet när man går in i en butik och bara ska köpa ett par sandaler men kommer ut med hela butiken?
Har aldrig hänt mig.

- Bästa glassen: Pigelinen jag fick av en sjuksköterska efter jag fick min käke fixad.Hade inte fått äta nåt på flera dar förutom dropp så den glassen var det bästa jag någonsin ätit trots att jag dreglade bort det mesta för min käke gick knappt att röra och den hade svullnat upp så jag såg ut som Marlon Brando i Gudfadern. Inte rätt look för mig.

- Sämsta glassen: Mjukglass i allmänhet.
En Diskussion i en hiss:
Sekreterare: De säljer mjukglass i kiosken i entrén nu.
Jag: Jaha....... jag blir alltid så besviken av mjukglass. Man tror att det ska bli så gott, så härligt men när man väl har den i sin hand så... så bara smälter det hela. Man blir kladdig och.... och egentligen smakar det bara konstgjort vanilj! *börjar bli riktigt upprörd* Dessutom är alltid chokladsåsen slut å då blir man tvungen att ta strössel istället å det smakar bara socker, äckligt socker! Strössel som bara ramlar av i stora klumpar för glassen bara smälter! *hyperventilerar*
Sekreterare: ..... du tycker inte om mjukglass, va?
Jag: *rycker inte på axlar* Inte så värst, nej.

- Idag lyckades jag fånga in alla patienter så jag hade en komplett kassalista när dagen var slut. Tyst för mig själv, ensam som jag var, började jag nynna: "Åh, min bästa vän! Vi räddar världen om och om igen!" Gotta catch 'em all, ni vet.

- ... måste sluta betrakta patienterna som läskiga pokemon.

- Informationstexten till det senaste numret av Atomic Robo and Other Strangeness var nåt i stil med "Meet Atomic Robo's newsest and oldest nemesis."
Jag: Snälla! Snälla! Låt det vara Thomas Edison!
... för jag har inget bättre för mig.

Det var dock inte Thomas Edison.

Det var till och med ännu bättre.


Det var Thomas Undeadison!

Är extremt avundsjuk eftersom det var inte jag som kom på det fenomenala namnet.

2 kommentarer:

Ambjörn sa...

Hah, schysst idé där.

Tankar om Torchwood? Sett en säsong och det verkar vara lite din typ av serie.

Hanna Passion sa...

Torchwood är omväxlande tröttsamt "vi ligger med allt o har ångest" o "vi har ibland riktigt smarta plots och intressanta vändningar"
Bra att slötitta på helt enkelt.